Weten jullie wat voor weer het is in Februari in Selous en Zanzibar? We gaan daar in een tent overnachten.
Hoi Marije,
Wij waren afgelopen januari in de Selous. Het was er ‘s avonds na zonsondergang nóg zo’n 35 graden toen. We hebben ons er niet aan gestoord of er bijzonder veel last van gehad, maar het is er gewoonweg heet dan. Pet of hoed op doen en water, water, WATER drinken! :-) We hebben zo stil mogelijk in bed gelegen 's nachts want elke beweging bezorgde je een zweetaanval.
We hebben een bootsafari op de Rufiji rivier gemaakt en dat was erg mooi. Maar het toppunt vonden wij het toch wel om een hele dag lang met een privé-ranger (we zaten dus maar met z'n drieën in de open 4x4) door het hele noordelijke gedeelte van het park heen te trekken (beneden de rivier mag je niet komen als ‘gewone’ toerist). Ik geloof dat we 3x een auto zijn tegengekomen die dag, als ik de berichten hoor over de Serengeti dus een totaal ongerepte ervaring. Begin maar niet met het tellen van de giraffen want er waren delen van het park waar de dichtheid van giraffen net zo groot was als de koeien in de wei in Friesland… ;-) Verder leeuwen en olifanten van zeer dichtbij gezien en uiteraard nog vele andere diersoorten. De natuur is overweldigend mooi, het leek af en toe echt de Hof van Eeden. Wij hadden nog verrassend veel groen in het park ondanks de warmte (sommige delen waren wel wat droger), maar hoe het nog een maand later met de droogte is weet ik niet. We hebben ook nog in het wild midden in het park aan een gedekte tafel bij één van de meren zitten lunchen (de ranger lag toen in de 4x4 te slapen), erg spannend allemaal.
Veel plezier!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?