visum bij grensovergangen?

• anje

Hallo,

Wij gaan van 3 januari t/m 1 april 2005 (3 mnd) naar Tanzania, Kenia en Oeganda. Wij hebben alleen een vliegticket geregeld naar Dar es Salaam en gaan vandaaruit verder alles op eigen houtje regelen. Nu hebben wij begrepen dat je op de vlieghaven van Dar een visum voor Tanzania kan regelen maar omdat wij natuurlijk vanuit Tanzania verder trekken naar Kenia en dan weer naar Oeganda moeten we ook voor die landen visums hebben.

Heeft iemand ervaring met de visumaanvragen bij grensovergangen of moet dit echt op een andere manier?

PS is er ook een forum van Oeganda?

Groetjes anje en janet

• jan gevaert

Is het niet zo dat die drie landen een overeenkomst hebben waardoor bijkomende visa makkelijker en/of goedkoper zijn?

Ik dacht dat iemand me dat verleden jaar verteld had, maar de details; sorry…

>

• Monique

Op het vliegveld in Dar kun je makkelijk een visum kopen voor Tanzania. Het kost

$ 50 en het loket zit in de aankomsthal aan je rechterkant.

Bij de grensovergang naar Kenia bij Namanga kun je een visum voor Kenia kopen ook voor $ 50. Als je op de Keniasite kijk staat daar ergens geschreven dat Tanzania, Kenia en Oeganda een overeenkomst hebben dat je maar een keer en visum hoeft te kopen bij binnenkomst van het land, dat je dan betreedt, en dat je dat daarna weer kunt gebruiken als je nog een keer terugkomt. Zelf even checken op de site.

Verder veel plezier en vooral veel genieten

Safari njema Monique

• Lampie

Hoi Anje.

Ben uiteraard stinkend jaloers, maar liefst drie maanden. IK WIL OOK WEL WEER!

Wij waren in oktober in Kenia en hadden ook niets geregeld. Hebben vanuit Mombasa het volgende kunnen ‘scoren’:

Ik weet niet of jullie in die region komen, maar zo ja, kun je wellicht iets met onderstaande info.

Hebben een hele goede deal gesloten bij Circle K Safaris in Shanzu-Beach naar Masai Mara. Tweedaagse safari, all inclusive (dus transfer hotel/luchthaven, vlucht, tented lodge (Siana Spring) en twee game-drives van 3 uur, full board. ‘t Was even zweten maar uiteindelijk konden we een deal maken voor 800 euro totaal voor 3 personen. Prima prijsje, uitstekend verzorgd, niets op aan te merken. Hebben alles gezien wat we wilden zien en ja hoor: ’the big five'.

Daarna een safari geregeld voor 2 dagen Tsavo East en dan uiteraard in Satao Camp. Kleinigheidje: mocht niet meer dan 400 euro voor 3 personen kosten, want de bodem van de knip kwam in zicht en bij dergelijke kleine kantoren kun je niet met een creditcard betalen, maar heel graag wel met harde euro's. Ook dat is geheel naar ieders wens gelukt.

Er is dus best heel veel geld te besparen wanneer je zelf je safari's regelt.

Veel plezier bij de voorbereiding en hartelijke groet,

Lampie

• anje

Weet jij toevallig iets over een overeenkomst met die drie landen qua visums??

Ben je toevallig ook al eens in Oeganda geweest Lampie?

En zo ja, is er ook een prikbordforum van Oeganda?

Volgens mij weet jij best heel veel misschien mag ik je zo nu en dan iets vragen over Kenia en Tanzania???

Groetjes, bedankt trouwens voor je reactie Anje

• Lampie

Hoi Anje,

In Kenia zijn we inmiddels 2 keer geweest, dus daar weten we wel e.e.a. van. Heb even voor je gezocht naar een Oeganda pagina, helaas bestaat die niet, dus is er ook geen forum.

Uiteraard mag je je vragen altijd afschieten en zal proberen er een antwoord op te geven.

Tanzania staat voor ons op de agenda voor volgend jaar, vandaar dat ik nu al zo veel mogelijk info probeer te verzamelen en inmiddels ook al wel iets weet, maar lang niet genoeg. Wij reizen wel altijd gewapend met de Lonely Planet van het betreffende land en halen daar heel veel info uit.

Afrika heeft sowieso onze passie. Zo hebben we al rondgereisd in Gambia en Senegal en in Gambia vertoeven we gemiddeld drie weken per jaar. Niet in het toeristengebied maar daarbuiten, omdat er toeristisch gezien niet zoveel te beleven is. Maar we zijn fervente golfers, er is een golfbaan en is in de winter een zonzekere bestemming, die bovendien betaalbaar is. Vandaar…..

Reizen doen we altijd individueel, de laatste keer naar Kenia vergezeld van onze 10-jarige kleinzoon, die de tijd van zijn leven heeft gehad!

Verder hebben we allebei nog een fultime baan, maar hopen over een jaar of twee het bijltje erbij neer te gooien en het spreekt voor zich dat we dan heel veel willen reizen en dan vooral naar Afrika…

Hartelijke groet,

Lampie

e-mail: ans.brands@hetnet.nl

• Lampie

Nogmaals hoi Anje,

Ben nog even verder aan 't surfen gegaan en vond dit reisverslag op de reisverhalen.startpagina.nl

Het betreft hier een reis naar Kenia en……Oeganda! Zit vast wel bruikbare info bij!

http://oeganda-kenia.bienvennue.com/indexa.htm

Succes en groet,

Lampie

• Monique

Hallo Anje.

Ik heb het even nagekeken en als je op de startpagina.nl bij landen en wereldsteden kijkt en dan Kenia. Op deze site bij Prikbord bij: re:Visum buurland bij Koen op 25-10-2004, om 09.47. Daar vind je die informatie over die overeenkomst tussen Kenia, Tanzania, Oeganda. Ik hoop dat je daar veel aan hebt.

Groetjes Monique

• Floris

Beste Lampie,

Ik geloof dat je een zeer ervaren Kenia/tanzania ganger bent en ben zeer enthusiast over je verhalen en goede tips! Dank alvast!!

Heb aanvullende vraag over onderstaande: kun je vanuit Zanzibar of Mombasa makkelijk safari(trips) boeken naar Seringeti en Ngorongoro? of is het veel handiger (en verstandiger) om dit vanuit Nairobi te doen en uiteindelijk belanden in Zanzibar voor het strand?

Waar kan ik lokaal tripsboeken?

Dank voor je advies alvast!

grt floris

Lampie schreef:

>

> Hoi Anje.

>

> Ben uiteraard stinkend jaloers, maar liefst drie maanden. IK

> WIL OOK WEL WEER!

>

> Wij waren in oktober in Kenia en hadden ook niets geregeld.

> Hebben vanuit Mombasa het volgende kunnen ‘scoren’:

>

> Ik weet niet of jullie in die region komen, maar zo ja, kun

> je wellicht iets met onderstaande info.

>

> Hebben een hele goede deal gesloten bij Circle K Safaris in

> Shanzu-Beach naar Masai Mara. Tweedaagse safari, all

> inclusive (dus transfer hotel/luchthaven, vlucht, tented

> lodge (Siana Spring) en twee game-drives van 3 uur, full

> board. 't Was even zweten maar uiteindelijk konden we een

> deal maken voor 800 euro totaal voor 3 personen. Prima

> prijsje, uitstekend verzorgd, niets op aan te merken. Hebben

> alles gezien wat we wilden zien en ja hoor: ‘the big five’.

>

> Daarna een safari geregeld voor 2 dagen Tsavo East en dan

> uiteraard in Satao Camp. Kleinigheidje: mocht niet meer dan

> 400 euro voor 3 personen kosten, want de bodem van de knip

> kwam in zicht en bij dergelijke kleine kantoren kun je niet

> met een creditcard betalen, maar heel graag wel met harde

> euro's. Ook dat is geheel naar ieders wens gelukt.

>

> Er is dus best heel veel geld te besparen wanneer je zelf je

> safari's regelt.

>

> Veel plezier bij de voorbereiding en hartelijke groet,

> Lampie

• Lampie

Hoi Floris,

Zoals eerder gezegd: voor Kenia en vanuit Mombasa heb ik wel goede tips voor je, omdat we zelf ook nooit iets regelen en altijd ter plaatse liever zelf zaken op onze eigen manier regelen met de lokale bevolking. V.w.b. safari's naar Masai Mara en Tsavo, kan ik je dus wel helpen maar v.w.b. Serengeti en Ngorongoro helaas (nog) niet. Staat zoals gezegd wel gepland voor volgend jaar en dan gaan we weer alles ter plaatse regelen. Ik denk overigens wel dat je vanuit Nairobi safari's naar de Serengeti etc. kunt boeken, maar dit betekent dan ook dat je een of meerdere dagen in Nairobi moet blijven om e.e.a. te regelen. Ik weet niet hoe lang je weg wilt gaan en van waaruit je zaken wilt regelen, maar wij hadden Mombasa als ‘thuisbasis’ (vlucht en hotel in Nederland geregeld) en hebben van daaruit de safari's geboekt.

Met Mombasa is overigens niets mis (wij vinden het er heerlijk) voor zeg maar een week en tussentijds 2 safari's. Is goed te doen en niet al te duur, terwijl alles tot in de puntjes is geregeld.

Zoals gezegd, volgend jaar willen we Serengeti etc. doen, vandaar dat ik actief ben op dit forum en zodoende ook heel veel info verzamel. Vraag het mij volgend jaar om deze tijd nog eens, waarschijnlijk kan ik je dan een adequaat antwoord geven.

Besluit je alsnog vanuit Mombasa je safari's te regelen: geef dan maar een gil. Zal ik je alle info verstrekken.

Succes verder en groetjes,

Lampie