Pinnen op Zanzibar

• Howa

Net terug van een reis door Kenia en Tanzania met de lonely planet in de hand. Die bleek al achterhaalde informatie te bevatten . In het boek stond dat er op Zanzibar niet gepind kon worden met een Mastercard (wel via hotels), maar er is sinds enige tijd een Barclay's bank in Stone Town waardoor pinnen gewoon mogelijk is met een Mastercard. Visa wordt overigens op meer plaatsen geaccepteerd dan Mastercard is onze ervaring.

• bart & didy

Op Zanzibar kun je achter de stenen poort bij de haven (westelijk van het House of Wonders) pinnen met VISA.

Verder kun je in Dar es Salam ook al pinnen met Postbankpas met Maestro/Cirrus bij Standard Charter (bij grote winkelcentra) en verder kun je op veel locaties met Visa pinnen. Ook met Visa kun je pinnen in Arusha bij Standard Charter en met postbankpas bij Barclays.

Nog een tip: een deel van je kosten kun je alleen met cash dollars (bv toegang tot nationale parc Mikumi). Verder kun je her en der met traveller checks betalen (bv toegang en gidsen NP Udzungwa). Hotelprijzen zijn in dollars, de goedkopere in shillings, maar meestal kun je betalen in shillings (5% meer) of in euro's.

Sowieso worden euro's steeds meer geaccepteerd, en kun je dus best een deel cash euro's meenemen, dat scheelt wisselkosten.

Neem wel 50 US$ mee voor je visum aan de grens! daar kun je ook in euro's betalen maar de wisselkoers is 1:1.

• Carla

Ben zojuist terug gekomen van een vakantie in Tanzania, drie weken safari en een week Zanzibar.

Van de mogelijkheden in Dar es Salaam weet ik niets, maar in Arusha en net buiten Stone Town, beiden bij de Barclays bank net buiten de stad/centrum (Zanzibar: naast het Livingstonehouse) kun je pinnen.

Wel moet de pinautomaat dan werken. Ik stond in Arusha bijna zonder geld, gelukkig konden we enige uren later nogmaals proberen, anders had ik geen geld gehad!

Ik raad je dan ook aan om dollars mee te nemen of (nog goedkoper) op Schiphol te pinnen.

Gr. Carla

• mathijs

Carla,

Kun je me vertellen wat je precies gedaan hebt, ik ben bezig met een soortgelijk idee !! En wat zijn de kosten waar je rekening mee moet hoeden.

MathijsCarla schreef:

>

> Ben zojuist terug gekomen van een vakantie in Tanzania, drie

> weken safari en een week Zanzibar.

>

> Van de mogelijkheden in Dar es Salaam weet ik niets, maar in

> Arusha en net buiten Stone Town, beiden bij de Barclays bank

> net buiten de stad/centrum (Zanzibar: naast het

> Livingstonehouse) kun je pinnen.

>

> Wel moet de pinautomaat dan werken. Ik stond in Arusha bijna

> zonder geld, gelukkig konden we enige uren later nogmaals

> proberen, anders had ik geen geld gehad!

>

> Ik raad je dan ook aan om dollars mee te nemen of (nog

> goedkoper) op Schiphol te pinnen.

>

> Gr. Carla