hoi lampie
bedankt voor de info.
als het allemaal goed gaat vertrek ik 11 febr. met sawadee naar kenia/tanzania!
verder nog tips voor een 22 jarige die voor het eerst alleen zo'n reis gaat maken?
groetjes esther
Hoi Esther,
Tip nr. 1: ga er vooral van genieten, want alles is tot in de puntjes geregeld, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.
Tip nr. 2: surf veel rond op deze pagina en op het forum van kenia.pagina! Je treft er een schat aan info aan, die je veelal kunt gebruiken.
Tip nr. 3: wees tijdig met de benodigde vaccinaties en je malariakuur. Spot daar niet mee, want da's best belangrijk!
Tip nr. 4: tijdens de safari's heb je naast praktische en luchtige kleding, vooral ook warme kleding nodig. Zodra het einde van de dag nadert wordt het behoorlijk koud! En omdat de gamedrives vooral in de vroege ochtend en late middag worden gedaan, kun je zomaar door de kou worden overvallen. Het is overdag echter bloedheet, dus denk aan afritsbare broek(en), waardoor je zowel een lange, als een korte broek hebt. Neem een warme trui mee die je zo over je T-shirt of top aan kunt trekken, bij voorkeur iets van fleece of zo (licht en toch warm). Denk aan neutrale kleding, b.v. khaki-kleurig of legergroen. Met felroze of knalrood schrik je de dieren af en bovendien wordt alles heel stoffig en plakkerig (is niet erg, je went eraan), maar als er vlekken of zo op je kleding zitten voel je je toch wat ongemakkelijk.
Tip nr. 5: neem niet teveel kleding mee! Het is een gesjouw en gedoe en 't schiet niet op.
Tip nr. 6: probeer alvast een zachte grote tas (voor al je bagage) met eventueel een goede rugzak (voor je daggelijkse bagage) te scoren, die je mee kunt nemen. Een koffer is heel onhandig.
Mocht je nog gerichte vragen hebben: brandt maar los!
Groetjes,
Lampie
Sawadee - klinkt als : kamperen en met een truck rondreizen ?!
Nog wat tips dan:
* winddicht (regen)jack: in de truck rijd je vaak met de zeilen opgerold, en vang je veel wind, waardoor het koud aanvoelt ook al is het warm. Een winddicht jack maakt het dan vaak lekkerder dan een sweater.
* een sweater met een capuchon : vooral als er tempo in de truck zit op geasfalteerde wegen - niet veel maar ze zijn er :-) - kan de wind wel eens irriteren die dan langs je oren blijft fluiten. Een capuchon (of een buff) is dan fijn om over je oren heen te trekken!
* Een zaklampje dat je op je hoofd kunt zetten. Wordt mijn investering voor de volgende keer. Heb het tot nu toe altijd met een gewone zaklamp gedaan, maar dan heb je steeds een handje ‘tekort’. Zeker als je naar een bush-wc moet is het handig als je een lichtje hebt en niet bang hoeft te zijn dat die in het gat valt …
Hoi Esther,
Ik ben vanochtend geland met een Tanzania safari/vakantie met Sawadee.
Ik heb het gewéldig gehad (voor mij was het ook een eerste ervaring) en ga zeker de volgende keer in eerste instantie kijken bij Sawadee.
In verband met de kleding kan ik je aanraden goed naar de info van Sawadee te kijken. Die zijn echt volledig. Ik heb meer meegenomen (eerste ervaring) en doe dat de volgende keer echt niet meer! Jij, of een ander (meestal helpen de mannen de vrouwen bij dit soort zaken wel) sjouwt zich rot! Het is namelijk allemaal niet zo geplaveid als hier en als je moet lopen sjouwen door het mulle zand…..
Zorg voor voldoende fotorolletjes, een hoofdlamp, ik had zowel mijn fleece als mijn regenjack nodig. Het is zeker aan te raden om die tijdens de reisdagen in je dagelijkse rugzak mee te nemen, het kan écht erg koud zijn/lijken in de truck.
Ik heb heel veel in mijn dagboek opgeschreven van wat ik de volgende keer juist wél of juist niet mee moet nemen. Echter ik moet me eerst nog gaan douchen, het zand van Zanzibar moet er nog af…
Mocht je nog meer willen weten, kun je me gewoon mailen.esther schreef:
>
> hoi lampie
> bedankt voor de info.
> als het allemaal goed gaat vertrek ik 11 febr. met sawadee
> naar kenia/tanzania!
> verder nog tips voor een 22 jarige die voor het eerst alleen
> zo'n reis gaat maken?
> groetjes esther
Heerlijk he, die eerste douche … met warm water dat warm blijft en niet ineens koud wordt of er helemaal mee ophoudt…
Wij zijn zaterdag teruggekomen (kampeerreis met Koning Aap) na ook een mooie reis in Kenia en Tanzania. Er gaat voor mij toch weinig boven reizen met de truck (door Afrika dan). En slapen in je tentje met alle geluiden eromheen.
Hier heb ik het nu nog steeds koud. Ben benieuwd wanneer ik weer aan de temperatuur hier gewend ben.
Ja, de cultuurschok is erg groot. Gisteren thuisgekomen en vandaag al weer gaan werken was niet echt een goed idee.
Er kwam weinig uit mijn vingers…
En inderdaad, die douche! Dat klopte voor geen meter! Er kwam hard stromend warm water in straaltjes uit! Ik sprong van verbazing en schrik bijna weer Uit de douche!
Ook heb ik nog steeds zoiets van 'Hakuna Matata"……
Wacht maar Carla, nog even en dan komt de heimwee! En het gevoel van: waar zijn we hier in vredesnaam allemaal mee bezig, allemaal troep verzamelen, die we eigenlijk helemaal niet nodig hebbven en om dat te kunnen kopen werken we ons helemaal in de stress!
Gelukkig gaat dat ook weer over en ga je gewoon weer mee in de vaart der volken.
Een waarschuwing is echter wel op z'n plaats: Afrika is zonder meer erg verslavend (dat geldt in ieder geval voor ons)!
Sterkte met de reintegratie in de westerse samenleving en hou ‘hakuna matata’ en ‘pole pole’ voorlopig nog maar even vast!
Groetjes.
Lampie
Hoi Lampie,
Mooi gesproken en volledig mee eens! Voor ons is het nu 10 maanden geleden en het is nog steeds niet uit mijn systeem. Ik ga nog bijna heimwee krijgen naar dat lauwe p*sstraaltje bruin modderwater van de douche tijdens de safari… ;-)
Voor mij is dit forum een soort van praatgroep geworden.
Sander
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?