binnenlandse vluchten

• Jolanda

Heeft iemand ervaring met binnenlandse vluchten in Tanzania, kunnen we die via internet boeken en zo ja waar, behalve via de site van JMT African Heart?

Concurrerende ticketprijzen te vinden??

Jolanda

• Sander

De binnenlandse maatschappijen waar ik ervaring mee heb zijn Zanair en Coastal Aviation. Respectievelijk: www.zanair.com en www.coastal.cc. Reserveren gaat het best per e-mail (zie contactadres op de sites) en je betaalt je vlucht vlak voor vertrek op de luchthaven in cash. Het lijkt een beetje vreemd misschien - ik had ook steeds het onrustige gevoel in mijn buik dat ik geen ticket of betalingsbewijs in handen had als reserveringsbewijs - maar het werkt prima. Over het algemeen wordt in kleine propellervliegtuigen gevlogen maar die zijn in prima staat.

Daarnaast is er nog Precision Air, zij zijn onlangs een dochter geworden van Kenya Airways en komen sindsdien dus ook voor in het reserveringssysteem van de KLM. Ik ben een beetje bang dat dit de prijzen niet ten goede komt. De nationale maatschappij heet Air Tanzania.

Het hangt sterk af van de route die je wilt vliegen welke maatschappij het voordeligst is, maar Coastal en Zanair kan ik beide aanbevelen en bovendien doen zij juist de voor toeristen interessante plaatsen rechtstreeks aan.

Succes!

• Marco

Wij hebben een paar maanden geleden met Precision Air gevlogen. Zeer betrouwbaar en accuraat. Is ook via internet te boeken.

Een vlucht van Arusha naar Zanzibar koste ons $ 140 pp. Ik weet niet of dit te duur is, moet je zelf even vergelijken met de rest.

Marco

• Jolanda

Sander en Marco, allebei bedankt voor jullie reacties. We zijn weer een stapje verder.

Marco: kun je me nog vertellen via welke site ik Precision Air kan bezoeken??

Hoe kan ik bij hen boeken?

Bedankt alvast.

Jolanda

• beheerder

Hoi, de link kun je vinden op deze pagina, onder ‘transport’.

• Sander

Hoi Jolanda

De site van precision air is http://www.precisionairtz.com/

Je vindt er de mogelijkheid om te boeken via een formulier, maar om de één of andere reden wordt er van je verwacht dat je bereid bent dit te doen zonder dat je weet wat het kost. Wat beter werkt is een emailtje naar ze sturen en daarin direct vragen om prijsinformatie - dit werkte voor mij ook prima. Er staan contactgegevens op de site.

Succes!

Sander

• bart & didy

hallo,

wij hebben eind oktober gevlogen met:

1. Precision Air, Dar-Arusha airport, 100$ pp, goede service, propellorvliegtuig.

2. Tanzania Air, Kilimandjaro-Zanzibar, 105$ pp, iets mindere kwaliteit maar nog steeds goed, met een Fokker jet en snel.

beide hebben kantoren in Dar en Arusha waar je gewoon binnenloopt, reserveert en betaald. In Dar een dag van tevoren en in Arusha kun je tot een uur van tevoren boeken (beide toestellen waren halfleeg). Op beide routes wordt meerdere keren per dag gevlogen, als je smorgens komt kun je om 11, 1 of 3 uur vliegen.

Nog goed om te weten:

=Op zaterdag- en zondagmiddag zijn de kantoren dicht, maar smorgens kun je dan wel terecht.

=In Arusha rijden gratis bussen van beide maatschappijen tussen kantoor en beide luchthavens aansluitend op de vluchten - vraag daarnaar bij het boeken en in het vliegtuig en laat je niet in een taxi kletsen!

• Jolanda

Bart en Didi,

Hartstikke bedankt voor jullie reactie!

Tot nog toe was de goedkoopste vlucht die wij konden vinden van Dar naar Arusha $190,-

Dit scheelt toch wel aanzienlijk!

Weet je: met een luxe touringcar kom je ook waar je wilt zijn, voor $22,-, maar ja, dan ben je wel 9 uur onderweg.

En dat vinden wij weer zonde van onze tijd daar…

Geweldig bedankt, nogmaals!

Jolanda.