Rondreizen

• Wouter

Hallo,

Ik wil volgend jaar samen met mijn vriendin 4 weken naar Tanzania.

Wij willen graag de kilimanjaro beklimmen. Nu heb ik een beetje een hekel aan al die georganiseerde rondreizen. Het liefst wil ik alles daar boeken.

Heeft hier iemand ervaring mee, en zou dit met mij willen delen??

Groeten Wouter.

• Simone

Hoi Wouter,

Je kunt ook in Nederland sommige stukken bij een locale reisorganisatie boeken in Arusha (of daar regelen, maar dan heb je de kans dat je een dag of 2 kwijt bent).

JMT is een organisatie waar ik goede ervaringen mee heb. Goede prijs-kwaliteit verhouding. = www.africanheart.com. Wij zijn net terug van 4 weken Tanzania en hebben het e.e.a. bij hen geboekt. Erg goed bevallen moet ik zeggen. Kili bieden ze ook aan.

In algemene zin is het zo dat je heel gemakkelijk alles ter plekke kunt regelen. We hadden stukken Tanzania al in Nederland geboekt, maar bijvoorbeeld in Kenia alles ter plekke en daar konden we de volgende dag al weg.

Veel plezier.

• Wouter

Hoi Simone,

Bedankt voor de info,

Groeten Wouter.

• jaap

Wouter,

Kom net terug uit Tanzania, had jammer genoeg het klimmen al geregeld vanuit Nederland. Want als je het ter plekke regeld kun je nog dingen controleren, zoals de conditie van de tenten, matjes enz.. enz.. . En ik wil je de tip geven om het niet in Arusha te regelen maar in Moshi. Moshi is een rustigere stad als Arusha en ligt ook dichter bij de Kili. En vaak kun je ook nog onderhandelen om klimmen en safari's te doen bij 1 organisatie. Voor het klimmen moet je ongeveer uitgaan van 100 dollar per dag en een safari 80-90 dollar per dag. Pas alleen wel op dat je niet boekt bij de eerste de beste jongen die je aanspreekt op straat, want meestal zijn dat kleine organisatie's en hebben geen licentie om te klimmen. Die regelen ze dan bij een iemand die zijn licentie verhuurd aan die jongens voor 5 dollar per klimdag. Maar ik wil je wel meer vertellen maar dan moet je me maar even mailen.

Jaap

• Mark

Wat Jaap zegt, Kili kan je beter regelen in Moshi, maar ben wel van mening dat je Safari beter kan regelen in Arusha. Moshi is de klimstad, Arusha de safaristad. Wat wij hebben gedaan is tickets gehaald, naar Tanzania gevlogen en alles ter plekke geregeld. Het werd een indrukwekkende en vlekkeloos avontuur aan de hand van een iets gedateerde lonely planet en dit prikbord staat bordevol handige informatie. Raad je aan om dit prikbord door te lezen, dan lees je alles wat je weten moet.

Mark

• Marco

Je kan ook eens contact opnemen met Predators Safari Club in Arusha (www.predators-safaris.com). Niet de goedkoopste, maar wel zeer professioneel en betrouwbaar). Ook voor een eventuele safari uiteraard.

Als je ze wil bellen, vraag dan naar Nabeela, de eigenaresse. Ze spreekt vloeiend Engels.

Marco