Mijn vraag is,
Ik ga in Maart op huwelijks reis, en ik wil graag naar Tanzania.
is Maart een mooie tijd om op Safari te gaan in de Serengeti?
Ik weet niet hoe het zit met trektochten van dieren.
Met vriendelijke groet,
Stephane Toorenburg
Hoi
Bij mijn weten is maart regentijd en heb je dus last van onbegaanbare wegen (bovendien lijkt een regenachtig landschap me niet ideaal tijdens een huwelijksreis). Maar als je alles gedetailleerd wilt weten, klik dan op:
http://www.africatravelresource.com/africa/E/tanzania/accommodation/N/T50-serengeti/00.htm
In de ‘detailed guide’ staat alles over de Serengeti en de route die migratie van de kuddes volgt. Ook een geanimeerd kaartje met waar de kuddes zich ongeveer bevinden in welke maanden.
Succes!
P.S. Zelf ook op huwelijksreis geweest in Tanzania, en afgezien van je timing kon je keuze niet beter zijn! :-)
Sander heeft gelijk. Het is dan regentijd.
Je zult een afweging moet maken. Wil je de “migration” zien, wat enorm spectaculair is, dan is maart de uitgelezen periode. De grote kuddes (meer dan een miljoen gnoe's/zebra's roofdieren) bevinden zich dan op de uitgestrekte vlaktes van de Serengeti.
Wil je meer van het mooie weer genieten dan is september/oktober een prachtige periode, maar dan zal je voor de migration naar kenia moeten, aangezien de kuddes zich dan in Maasai Mara bevinden (maar goed je kan moeilijk je huwelijk uitstellen). Overigens draait deze migration om een ecologisch systeem en dat laat zich nooit precies in maanden voorspellen. Marco
Hoi Stephane,
Lijkt me niet lekker om met regentijd in de Serengeti te zijn.
De wegen zijn niet geasfalteerd. Nu regende het (vorige week) een heel klein beetje en meteen zaten de busjes etc. al vast in de modder. Het is dan volledig onbegaanbaar. en de Ngorongoro is dan, denk ik, niet toegankelijk.
Het zijn geweldig steile toegangswegen die je alleen kunt doen met 4wheeldrives.
En in september/oktober zie je nog genoeg dieren (wij vonden het vorige week geweldig, en we hebben heel veel dieren gezien; allemaal eigenlijk)
Maar ja, je kunt natuurlijk niet meer je huwelijk verzetten.
Denk dan eens aan een ander land: houd je van natuur: Costa Rica is ook heel mooi. En kom dan later eens naar het prachtige Tanzania.
Stephane Toorenburg schreef:
>
> Mijn vraag is,
> Ik ga in Maart op huwelijks reis, en ik wil graag naar
> Tanzania.
> is Maart een mooie tijd om op Safari te gaan in de Serengeti?
> Ik weet niet hoe het zit met trektochten van dieren.
>
> Met vriendelijke groet,
> Stephane Toorenburg
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?