Waar safari het best te boeken?

• W. Vanwersch

Hoi,

Wij wilden volgend jaar naar Kenia en/of Tanzania gaan, een safari met aansluitend enkele dagen strand.

Wie kan ons helpen waar wij die best en het goedkoopst kunnen boeken?

Mail ons aub.

Grt,

Willy en Elke

• anneke

neckerman heeft een erg goed safariprogramma. je kunt uit verschillende safari's kiezen en aansluitend een strandvakantie bij mombassa. Wij hebben dit ook gedaan en met name neptune paradise ( hotel all inclusive) is een erg goed en niet duur hotel. Wij waren ongeveer 1300 euro kwijt. Dan zit je ook in geweldige lodges in de parken. Anneke

• Koen

Als je de goedkoopste safari wilt, is het altijd het best om deze ter plekke te boeken. Als je vooraf zekerheid wil hebben over het programma en de vertrekdatum en toch goedkoop uit wil zijn, boek dan vooraf bij een Tanzaniaans bedrijf, er zijn er inmiddels velen met een internetpagina.

• Soeplepel !!

Hoi Anneke,

mag ik vragen welke safari jullie gedaan hebben en zou je die ook de volgende keer weer maken of kun je toch beter een andere kiezen?

Hoe zit het trouwens met inentingen, malaria en visa e.d., heb je daar misschien ook alvast wat informatie over?

Als ik in de brochure kijk dan haal ik het toch niet met € 1300,- geloof ik of wel?

Alvast bedankt,

Grt,

Willy.

• Soeplepel !!

Bedankt Koen,

heb je misschien ook een tip voor me welke betrouwbaar en aan te bevelen zijn?

Grt.

• beheerder

Het jammere van de organisaties in Nederland is dat de lokalen op deze manier absoluut geen baat hebben bij het toerisme. Het is misschien goed om vanuit dit oogpunt te redeneren en je reis te organiseren vanuit het land zelf.

Behalve het feit dat boeken ter plaatse bij een lokale operator je niet alleen heel veel euro's bespaart, is het ook nog eens een veel relaxtere manier van reizen, waarbij je veel meer contact hebt met de mensen en de cultuur echt ‘ondergaat’.

Helaas bestaat het gros van de toeristen uit verwende westerlingen die het op reis in een arm land net zo luxe (nee nog luxer!) willen hebben als in Nederland, en sluit men de ogen voor de armoede waarmee men geconfronteerd wordt. Dooddoeners als ‘die mensen zijn tenminste gelukkig met wat ze hebben’ raken kant nog wal, en is vaak alleen maar bedoeld om het eigen geweten te sussen. Er overvalt me wel eens een plaatsvervangende schaamte voor de grenzeloze decadentie die van sommige reacties afdruipt op de prikborden van de Tanzania en de Kenia pagina's. (ik bedoel niet jullie reacties hoor, maar in het algemeen)

Zo, dat moest ik even kwijt ;-)

Ik heb nog wel een goeie tip voor een touroperator in Arusha: Moon Adventures. Hele geschikte lui, valt goed mee te praten. Veel plezier!!

• Carla

Kan dat ook als je het als vrouw alleen wilt doen?

• Koen

Ik heb zelf goede ervaringen met Moon Adventure Tours en JMT (www.africanheart.com). Het voordeel van JMT is dat het wordt gerund door 2 Belgen en een Masai. Communicatie kan dus in het Nederlands plaatsvinden en je kunt betalen via hun Nederlandse bankrekening.

• beheerder

Ja hoor. Je moet je wel aansluiten bij een groepje, anders is het niet te betalen. (is ook veel leuker dan alleen op safari met een gids en een kok ;-)) Je deelt dan de kosten voor de auto, benzine, etc. De safaris in Tanzania zijn wel een stuk duurder dan in Kenya, je betaalt al snel zo'n 70 dollar p.p. per nacht. Daar zit wel alles bij inbegrepen.

• Soeplepel !!

Ja dat is wel allemaal leuk maar als ik dit regel dan krijg ik mijn vriendin (dan inmiddels vrouw) niet mee, zij slaapt dus absolut niet in een tentje vanwege de kleine kruipende beestjes en verder in ons Engels niet geweldig zodat dit boeken bij een afrikaanse operator niet zo makkelijk is.

Grt.