dag Jorrit,
ik heb alles ter plaatse geregeld en dat ging nogal vlot, een beetje té vlot zelfs, want van het moment dat je de luchthaven verlaat of van de bus afstapt, ben je “vogelvrij” voor alle verkopers van safari's.
Neem je tijd om de mogelijkheden te bekijken, ga niet in op té goedkope voorstellen, want 80 tot 85 % van wat jij betaalt, dient voor de ingang en de overnachtingen. Als je dus te goedkoop boekt, wordt er gegarandeerd ergens anders op bespaard ( eten?, dagje inkorten? ). Vraag uitdrukkelijk om in je overeenkomst te vermelden : het aantal volledige dagen, de te bezoeken parken, de overnachtingsplaatsen, wat wel en wat niet inbegrepen is van drank en eten en met hoeveel je maximum in één jeep zal zitten.
Vraag uitleg over de andere mensen waar je bij terecht zal komen ( een bejaard echtpaar dat pas om tien uur wil vertrekken, mensen die luxe gewend zijn en bijgevolg over alles gaan klagen zijn niet bepaald aangenaam gezelschap om een weekje mee door te brengen in de Serengeti ).
Ikzelf ben vorig jaar ingegaan op het aanbod van Andrew Malalika, die te vinden was in pizzarusha ( nu begin ik te twijfelen, je had pizzarusha en arushapizza, het was diegene die niet op de hoek lag…).
Ik heb een heerlijke tijd gehad, maar ik heb wel een koppel belgen doorgestuurd die niet alles uitgepraat en genoteerd hebben en die voelden zich wat bedrogen omdat de laatste dag een stuk korter was dan beloofd.
Vraag tijdens de safari, als je overnacht binnenin de Serengeti bijvoorbeeld of het mogelijk is om alleen de binnentent op te zetten ( het muskietengaas, dan kan je de schaduwen van de bezoekende olifanten zien, gegarandeerd een slapeloze maar unieke nacht. )
Meer informatie is te lezen op www.kokodril.be, klikken op De Kille Man Djaro.
Succes,
Jan
O ja, bekijk de savannes vooral door je ogen en pas daarna door je fototoestel…
Jorrit schreef:
>
> Hoi,
>
> Ik vertrek over enkele weken naar Arusha en vlieg 4 weken
> later terug vanuit Dar Es Salaam. Probeer dus alles daar te
> regelen. Nu hoor ik verhalen dat je dan geluk moet hebben als
> je met een safari mee kunt: is vanuit NL boeken beter, of kun
> je een dag voor je op safari gaat alles nog lokaal regelen?
> Tevens wil ik het de Mt Meru gaan beklimmen. Heeft iemand
> daar ervaring mee? Veel vragen, I know, maar elke beetje info
> is welkom! Bedankt!
>
> groet,
> Jorrit