v/a Brussel naar Zanzibar

• Lampie

Hi,

Al surfend kwam ik op de site van Thomas Cook terecht en zag dat men vanaf medio november v/a Brussel gaat vliegen met Belgium Exel, heen rechtstreeks, terug via Mombasa.

Ben heel benieuwd wat voor impact dit gaat hebben op het toerisme in Zanzibar!

Voor een reis van 15 dagen in een all inclusive resort op Mapenzi Beach zal ik een prijs van 1133 euro op basis van een tweepersoonskamer. Zou er zelf niet aan moeten denken om er twee weken te zitten, maar toch….. De prijs lijkt me alleszins redelijk.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Groet,

Lampie

• Sander

Hoi Lampie,

Ik had deze vlucht ook ontdekt en was erover in contact getreden met een reisbureau in België dat zaken doet met Thomas Cook. De situatie was niet helemaal vergelijkbaar, want ik had geïnformeerd naar een “Open Jaw”. Ik wilde namelijk op de heenweg in Mombasa al uitstappen om van daaruit naar Arusha te reizen, en alleen op de terugweg gebruik te maken van het gedeelte Zanzibar - Mombasa. Daarnaast reizen wij pas in juli 2005, zoals je ook al in een eerder bericht van mij had gelezen. Het antwoord dat ik kreeg was het volgende, misschien heb je er wat aan:

Geachte …,

Ik heb even bij Thomas Cook geïnformeerd of een open jaw

Brussel-Mombasa/Zanzibar-Brussel bij hun kan gereserveerd worden. Zij doen

dit wel, maar enkel buiten de schoolvakanties.

Wij kunnen voor u natuurlijk wel een vlucht Brussel- Mombasa of

Nairobi/Zanzibar-Brussel reserveren via andere touroperators. De prijzen

van volgende zomer zijn pas bekend in de loop van de maand december.

Indien u wenst, kunnen we voor u dan de mogelijkheden bekijken. Geef ons

dan gerust een seintje.

Ik hoop u hiermee van dienst geweest te zijn!

Met vriendelijke groeten,

Krista Mouton

Reisadviseur

THOMAS COOK TRAVEL SHOP

Markt 10

3150 Haacht

Tel.: 016/60.35.23

Fax: 016/60.06.62

mailto:k.mouton@thomascookts.be

• Lampie

He Sander,

Heel erg bedankt voor deze info. Kunnen we zeker wat mee, want we zijn al lang niet meer afhankelijk van de schoolvakanties (behalve dit keer op 13 oktober a.s. naar Kenia, wanneer onze 10-jarige kleinzoon meegaat). Zanzibar (en Tanzania) staan echter hoog op onze agenda voor volgend jaar, dus altijd handig!

Nogmaals: thanx!

Lampie