Hallo Esther,
Zo te lezen is dit ook voor jou de eerste keer dat je zo'n avontuur gaat beleven. Dat geldt voor mij ook. Ik wilde in eerste instantie alleen maar een weekje naar Turkije of zo met mijn verjaardag (15 okt), maar dat is een reis van 27 dagen geworden naar Tanzania.
Na veel surfen over het web heb ik voor een reis gekozen die wordt gearrangeerd door Sawadee. Ik verwacht in ieder geval de vakantie van mijn leven te krijgen en ben eigenlijk maar voor één ding bang: dat ik nooit meer anders wil!
Ik ben wel vaker alleen op vakantie geweest en daardoor weet ik, dat het prettiger is om met een gezelschap te gaan. Je leert vanzelf mensen kennen en er is altijd wel iemand met wie je goed of beter kunt opschieten. (ik herinner me mijn tennisvakantie op Kreta: binnen 2 dagen kenden 40 mensen elkaar allemaal bij voornaam).
Als je de GGD belt, weet je meteen dat je je moet laten inenten voor DTP (als dat nodig is), hepatitis A, gele koorts en dat je malariatabletten moet innemen. Let even op je ziektekostenverzekeraar of ziekenfonds: sommige verzekeraars vergoeden een en ander.
Daarnaast kun je ook op het web lijstjes vinden over wat je mee moet/wilt meenemen. Ik heb er diverse naast elkaar gelegd en gekeken wat ik denk dat voor mij belangrijk is. In ieder geval injectienaalden en DEET vind ik.
Maar Esther, ik denk dat je je niet te druk moet maken: gewoon surfen en snel beslissen want je moet ook nog een visum aanvragen. Zowel voor Kenia als voor Tanzania is dat verplicht.
Doen meid! Volgens mij is het echt TE GEK!
Groetjes en succes. Carlaesther schreef:
>
> ik ben van plan om alleen naar afrika te gaan en dan
> waarschijnlijk naar tanzania/kenia.
> ik heb alleen nog heel veel vragen zoals waneer en waarvoor
> moet ik me inenten? welke reisorganisaties zijn goed? hoe
> veel zakgeld moet ik meenemen? en is het wel leuk om dit in
> je eentje emt een vreemde groep te doen? Is er iemand die
> mijn vragen kan beantwoorden dan hoor ik het heeel graag!
> groetjes esther