Prijs voor een beklimming van de Kilimanjaro

• Alex

Hallo prikborders.

We zijn van plan om de kilimanjaro te beklimmen maar zouden willen weten wat nu ongeveer de prijzen zijn.

Dus beklimming incl personeel en extra aclimatiseringsdag.

Iemand enig idee wat de richtprijs is? en eventueel wat links naar goede betrouwbare organisaties.

Alvast heel erg bedankt.

groetjes,

Alex

• jaap

ik heb net zelf “geboekt” via internet en ga 28 sept beginnen met klimmen/omhoog lopen. Ik heb het geregeld via www.kigusatours.com de prijs hangt er helemaal vanaf met hoeveel mensen je gaat en welke route. Ik weet niet wanneer jullie van plan zijn maar anders gef ik mijn ervaring wel als ik terug kom 13 oktober.

Jaap

• Alex

Graag, zou leuk zijn als je je ervaringen zou willen delen.

Email me even als je terug bent.

Veel succes daar.

groetjes,

Alex

Ps. wat ben je nu precies kwijt voor alleen de beklimming?

Heb namelijk geen idee wat zoiets nu kost.

• Mark

Alex,

Ik heb de beklimming zelf niet gedaan, doen we andere keer wel weer, maar heb wel een prijs gehoord van een drie jongens die het wel gingen doen met organisatie Shidolya (zie ook aanbevolen operators) in Arusha. Zij zouden een mijns inziens erg lange trektocht doen van 7 dagen, inclusief een acclimatiseringsdag. Dit kostte hen 750 dollar, dat is denk zonder fooi voor guide en dragers. Doorgaans moet je ongeveer 100 dollar per dag rekenen en anders zou je de operator in twijfel moeten trekken.

Shidolya is gevestigd in Arusha, maar Moshi is natuurlijk veel dichterbij en denk dat je daar nog veel meer wellicht goedkopere operators hebt.

Succes, Mark

• jaap

Ik betaal 700 euro voor 8 dagen en halen ze me op van Nairobi, hiernaast nog de tips voor de dragers en gids.

Jaap