Zijn er mensen die deze reis gaan doen of gedaan hebben?
Hoi bofkonten,
jullie hebben een hele mooie reis voor de boeg. Met Sawadee naar kenia en Tanzania …… SUPER!!! Wij hebben deze reis in juli en augustus gemaakt en het was in 1 woord geweldig. Je gaat echt prachtige dingen zien en beleven!!!!
Een kort antwoord op je vragen:
- Visa; we hebben de aanvragen zelf opgestuurd naar de ambassade, misschien een tip om het verzekerd en aangetekend op te sturen dit doen ze voor je op het postkantoor. Het kost 3 of 4 euro meer maar het kan je een helboel zorgen besparen. Verder was het bij ons erg snel afgehandeld. We hebben het niet laten doen door de visumdiest je bespaart zo een heleboel extra kosten.
- Geld: contanten in dollars of euro's. deze zijn gemakkelijk in te wisselen voor de shillingen. Pinnen en cheques worden niet overal geaccepteert. Sawadee (de reisleider) kan je tijdens de reis goed informeren en ze kunnen een goede inschatting maken van wat je nog nodig hebt. Neem genoeg mee want de souvenirs zijn er super!!
- Malariapillen: wij hadden malarone: niemand had echte bijwerkingen. Verder goed insmeren met DEET (50%) en tegen de avond een lange broek vooral je enkels goed beschermen, daar zijn de muggen dol op!!!
Het is een geweldige reis die je niet snel zult vergeten!!!! We hadden een geweldige kok (Bongo) en Chauffeur (Edward) Misschien heb je wel dezelfde. Niemand is ziek geworden en geen stukken gehad, dus we hadden erg geboft!!
Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel!!
Groetjes Silvia
Als je in (de buurt van) de randstad woont is het ook een leuke vakantie starter om je visa zelf te gaan halen bij de ambassade.
In Den Haag zit de ambassade van Kenia vlak bij het station. ‘s Ochtends voor 11 uur halen, ’s middags tussen 3 en kwart voor 5 ophalen. Voor 50 euro en 1 pasfoto heb je dan de stempel in je paspoort.
Het consulaat van Tanzania zit in euhm… nieuwerkerk aan de ijssel volgens mij. Dat is paspoort brengen en 3 werkdagen later weer ophalen, voor 50 euro en 2 pasfoto's.
En volgens mij sturen beide ambassades het volgens mij ook naar je op thuis als je een envelop inlevert met porto als voor aangetekende post. Maar dat weet ik niet precies, ik heb beide zelf opgehaald.
De inentingen regelen wij via de reisdokter.nl Zie site op internet. Hoe dat af gaat lopen weet ik nog niet, we hebben a.s. maandagavond (dat vond ik wel handig dat het ook 's avonds en in het weekend kan) gebeuren.
Bedankt voor de reakties allemaal. Het komt nu dichtbij! Ondertussen hebben we de visa zelf geregeld. We hebben een dagje Den Haag gedaan, en zo die van Kenia gehaald. Lekker gewinkeld en naar 't Omniversum Lions of the Kalahari gezien om alvast in de dierenstemming te komen. Tevens toen ook daar The Globe bezocht en de laatste dingetjes bij Bever Zwerfsport aldaar gehaald. Ook daar “de reisdokter” bezocht. Malariarecept gekregen (=malarone) voor de hele reis. Gele koorts spuit gehad. Ook Hep. A en DTP nodig maar die hadden we lekker al! Het visum voor Tanzania moet je inderdaad in Nieuwerkerk regelen. We hebben de handel vrijdags afgegeven, en maandags lagen de paspoorten alweer in de bus.
Kortom, we zijn klaar voor vertrek!!
Een ieder die ook gaat, veel plezier!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?