dtp

• Lampie

Hi all,

Een beetje tricky, maar wij hebben een vriendje die bij de KLM vliegt en regelmatig naar de tropen moet. Uiteraard vergoedt ons nationale trots alle Malerone-tabletten, dus…. Wij vriendje lief aangekeken en die heeft een voorraadje Malerone ingeslagen, gratis en voor niks. Wij gaan 13 oktober (opa, oma en kleinkind van 10) en hebben veel tropenervaring en weten dus ook exact hoe en wanneer de tabletten in te nemen. Jullie zullen begrijpen dat Malerone voor een reisje van 16 dagen naar Kenia er flink inhakt, ga maar tellen 3 euro per tablet, help, ik wil het niet eens weten.

Uiteraard hebben we 't vriendje op een uitgebreid, zelfbereide maaltijd getrakteerd.

De moraal van dit verhaal: heeft u vrienden die vliegen, koester ze!

Hartelijke groet,

Lampie

• Joyce

Precies! Dat is dus geluk hebben. Maar we gaan niet failliet door die pillen hoor ;)

• Joyce

bel ik net de ggd in Nijmegen, zeggen ze dat ik de hep. A binnen 5 jaar moet herhalen voor 15 jaar bescherming. Weer een ander verhaal. Lekker de gezondheidszorg in Nederland. Ik word er niet goed van, al die verschillende verhalen steeds. Ze zeggen maar wat volgens mij.

• beheerder

Dat idee krijg je inderdaad wel eens bij de GGD. Toch zou het niet zo moeten zijn, want de GGD-en zouden allemaal volgens de richtlijnen van het LCR moeten werken, het Landelijk Coordinatiecentrum Reizigersadvisering. Mijn advies: ga niet meer naar een GGD maar naar de Travel Clinic van het Havenziekenhuis.

• sylvia

Als je ziekenfonds verzekerd bent bij het Zilveren Kruis, dan vergoeden zij je pillen.

• Joyce

hoi Sylvia,

Ik ben verzekerd bij Zilveren kruis dus dat scheelt, maar mijn mannetje helaas niet.

• Carla

Ben net gisteren bij de GGD in Eindhoven geweest voor inentingen. Heb Hepatitis A gekregen voor één jaar. Indien ik volgend jaar weer herhaal is het in totaal goed voor 15 jaar…..

Overigens: wat voor bijwerkingen hebben malerone, is mij ook voorgeschreven.

• Carla

Hallo,

Ik ga 9 oktober naar Tanzania met Sawadee. Eerst drie weken safari en dan nog een klein weekje op Zanzibar. Ik had in eerste instantie ook met African Holidays mee willen gaan (Kenia), maar hetgeen ik wilde was niet meer mogelijk.

Uiteindelijk hebben de reisagentes op het reisbureau mij geadviseerd naar Tanzania te gaan omdat dat nog niet zo ‘uitgemolken’ moet zijn als Tanzania.

Ook ik vind het erg spannend, temeer omdat ik alleen ga. Is er nog iemand die ik dan tegen kan komen?

Gr. Carla

• Joyce

weinig…ik heb nog van niemand gehoord dat ie er last van heeft gehad. Van lariam hoor je vaak wel vervelende verhalen. Informeer bij sawadee naar de lijst van de deelnemers. Die kun je volgens mij zo opvragen, misschien gaat er wel iemand uit de buurt mee. Heeft sawadee geen forum?

• beheerder

Malarone wordt door vrijwel iedereen heel goed verdragen. Belangrijk is wel het altijd ná de warme maaltijd in te nemen, anders kun je maagklachten krijgen.