luchtvochtigheid/astma

• Joyce

Hoe staat het met de luchtvochtigheid in Kenia rond eind september/begin oktober?

Is deze dan hoog of valt het mee? En aan de kust bij Mombasa?

• janine

ik weet niet hoe het met de luchtvochtigheid is maar als je astma hebt lijkt een safari me niet zo handig, je hapt de hele dag stof.

• Joyce

Is het ook zo erg stof happen in die safari-busjes? Ik heb er zelf geen last van hoor, maar ik wilde het even voor iemand anders vragen die ook interesse heeft in zo'n reis.

• Koen

De meeste mensen gaan op safari in het droge seizoen en dan is het inderdaad erg veel stof happen. Let dus op dat je je camera zoveel mogelijk opbergt als je aan het rijden ben (maar zorg natuurlijk wel dat je er snel bij kunt).

• Tom

Is het gebruik van mondkapjes (verkrijgbaar bij motorzaken) niet handig om veel stof happen te voorkomen? Of zijn er nog andere tips voorhanden?

• Hilde

en als je (harde) contactlenzen hebt: sleep overal je bril mee!

• R0nald

Wij zijn net een week terug van Kenia. Ikzelf kan het behoorlijk benauwd hebben, vooral in het vochtige Nederland. Iedere avond aan de Ventolin. Heb er daar nauwelijks last van gehad. Al helemaal niet van het stof. Alleen de eerste avond in Mombasa was het weer even Ventolinnen. Daarna niet meer. En bij terugkomst in NLD gelijk weer benauwd.

Mijn partner heeft harde lenzen en er niet echt veel last van gehad. Een goede zonnebril (desnoods alleen poralisatie bril) was al voldoende.

• gera

inderdaad let op je camera wij hebben alleen last van stof gehad toen de chaufeur ons van het vliegveld ophaalde en als een gek door de droge vlakte scheurde om ons naar de lodge te brengen maar daarna gaat het niet zo hard neem wat zakdoekjes mee die je eventueel voor je mond houd als je hard rijd ikzelf ben ook heel erg benauwd maar heb daar geen last gehad van benauwdheid groetjes gera