Bus Uganda-Tanzania

• Inge

Hallo,

Ga in september voor 3 1/2 week naar Uganda en Tanzania. Hebben tot nu toe alleen een vliegticket gekocht.

Heb al superveel info gevonden op dit forum. Maar heb nog een vraagje. Heeft iemand info of ervaring met het reizen van Uganda naar Tanzania met het openbaar vervoer. Weet dat er een directe lijn is van scandinavian via Kenia. Maar wij zouden graag via de westkant van het Victoriameer reizen. In reisgidsen staat hier ook niet zo heel veel over in.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!!!!!!!!!!!!!11

Inge

• Lizzy

Hoi!

Je kan wel met lokale bussen en daladala's de richting van Bukoba op, alleen is de weg voorbij Mwanza heel erg slecht. En het schijnt ook wel eens onrustig te zijn in verband met vluchtelingenkampen die in de buurt van Rwanda zijn. Volgens mij rijdt Scandinavian daar ook niet. Wist je dat je ook met de boot het meer over kan? Dat is dan misschien nog een betere optie.

Goede reis!

Lizzy

• Inge

Hoi Lizzy,

Bedankt voor je reactie! Heb idd gelezen dat je ook met de boot van Bukoba naar Mwanza kan varen. Heb je hier ervaring mee of nog nuttige tips?

Bedankt alvast!

Inge

• Lizzy

Hoi Inge!

Ik ben met die boot geweest en het is wel een aparte ervaring. Ik had nog nooit zoveel bananen bij elkaar gezien. Hij vaart 's nachts en gaat 2x per week, in totaal ben je een uur of 12 onderweg. Er zijn 3 klasses, 1e en 2e klasse zijn allebei wel ok, 3e klasse is niet aan te raden (hele volle en vieze slaapzaal). Het is in elk geval veel sneller dan over land reizen, en afrikaanser kan je het bijna niet krijgen.

Lizzy