Hallo,
In oktober gaan wij naar Tanzania. We vliegen op Dar-Es-Salaam. We zouden graag rond Dar een authentiek dorp bezoeken waar we de lokale bevolking kunnen ontmoeten. Een uitstap van een dag of 4. Heeft hier iemand ervaring mee?
Groetjes,
Sofie
Sofie schreef:
>
> Hallo,
>
>
> In oktober gaan wij naar Tanzania. We vliegen op
> Dar-Es-Salaam. We zouden graag rond Dar een authentiek dorp
> bezoeken waar we de lokale bevolking kunnen ontmoeten. Een
> uitstap van een dag of 4. Heeft hier iemand ervaring mee?
Gezaulole, zou ik zeggen. Ik ben er zelf nooit geweest, maar er is recentelijk op dit forum uitgebreid over geschreven. Gewoon even een aantal pagina's terug kijken.
Moet het perse in de buurt van Dar zijn? Anders zou ik je Longido in de buurt van Arusha aanbevelen. Da's wel op 8 uur bussen vanaf Dar, maar dan heb je ook wat…
> Groetjes,
>
> Sofie
Leshoto, halverwege Dar en Arusha is ook zeker aan te bevelen. Met Scandinavian naar de rustplaats, daar uitstappen en met de daladala de bergen in, of gewoon met de lokale bus. Geweldig mooi dorpje in de bergen. Mooi wandelgebied. Je kunt daar ook fietsen huren, de berg weer af en onderaan wordt je weer opgehaald en teruggebracht. Wandelen met een gids naar het regenwoud is ook de moeite waard. Karibundi Lodge aan het begin van het dorp is een prima verblijfplaats. Vraag de chauffeur van de daladala daar te stoppen, geen probleem.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?