safari tip

• pien

we zitten nu op zanzibar, eerst 3 nachten in Mtoni Marine centre, 4km buiten stonetown zodat we ook naar het strand kunnen, is niet duur en best aardig. airco op de kamer, 2 restaurants waarvan een wat duurder en de ander gemoedelijk, strand met gratis ligbedden, een zwembadje en een massagehut op het strand. Daarna gaan we nog 4 nachten naar kwendarocks in het noorden, beide accomodaties staan op de zanzibarpagina. Wij hebben bij outsight geboekt en zij maken gebruik van bobbytours.

• Mark

Patrice,

Vandaag terug gekomen uit Tanzania en onze trip was behoorlijk gelijkwaardig aan die van Jorrit. Ga in veel opzichten met zijn opvattingen mee. Wij hebben echter alles ter plekke geboekt, safari (www.shidolya-safaris.com), scandinavian express Arusha - Dar (doe aub geen andere bus operator, alleen maar ellendige verhalen gehoord), boottrip Zanzibar en ter plekke bungalow in Nungwi geboekt (25 dollar per nacht incl ontbijt). Wat het laatste betreft raad ik je aan om eens te shoppen op Zanzibar voor wat betreft huisvesting. Ze zeggen allemaal dat ze vol zijn, maar dat is complete onzin (gewoon verkooptechniek). Het is nu hoogseizoen (zeggen ze), maar er staan plenty bungalows leeg. De lonely planet Tanzania (alhoewel enigszins gedateerd) was een aangenaam hulpmiddel.

Wat safari betreft hebben we dat bij bovenstaande operator gedaan. Was helemaal super. Heb referentie achtergelaten in het Nederlands voor alle twijfelende Nederlanders. 5 dagen, 4 nachten (vonden wij lang genoeg) voor 500 dollar (onderhandelbaar), met z'n tweeen en prive kok en driver in grote landrover, dus alle ruimte. Ga vooral op een campsite staan zoals Jorrit aangeeft, is erg sociaal met andere safarigangers en de koks werken allemaal samen. Het eten was briljant! Maasai dorp was optioneel (voor 15 dollar) maar hadden we al gedaan en geen probleem om dat over te slaan. Ook bezoek aan bepaalde shops langs de weg was optioneel, maar op ons verzoek ook niet gedaan. Achteraf gehoord dat dergelijke shops vreselijk prijzig zijn. Neem vooral een warme kleding mee voor overnachting op Ngorongoro als je een kou kleum bent zoals ik.

Bobby tours HAD een goede naam, maar brokkelt af. Dat konden ze bij Roy safari's (een van de beste aldaar) vertellen. Roy safari's was volgeboekt en zij schreven heel vriendelijk andere operators voor.

Ik denk dat ik nog wel een tijdje door kan schrijven, eenmaal dit land bezocht, dan sluit je het in je hart. Dus sta open voor vragen, maar Jorrit was reeds behoorlijk uitgebreid in zijn verhaal. In ieder geval heel veel reisplezier.

Mark

• Michiel

Hoi mark,

Betaalden jullie per persoon 500 dollar of met zn tweeen 500 voor de safari?

MVG

MichielMark schreef:

>

> Patrice,

> Vandaag terug gekomen uit Tanzania en onze trip was

> behoorlijk gelijkwaardig aan die van Jorrit. Ga in veel

> opzichten met zijn opvattingen mee. Wij hebben echter alles

> ter plekke geboekt, safari (www.shidolya-safaris.com),

> scandinavian express Arusha - Dar (doe aub geen andere bus

> operator, alleen maar ellendige verhalen gehoord), boottrip

> Zanzibar en ter plekke bungalow in Nungwi geboekt (25 dollar

> per nacht incl ontbijt). Wat het laatste betreft raad ik je

> aan om eens te shoppen op Zanzibar voor wat betreft

> huisvesting. Ze zeggen allemaal dat ze vol zijn, maar dat is

> complete onzin (gewoon verkooptechniek). Het is nu

> hoogseizoen (zeggen ze), maar er staan plenty bungalows leeg.

> De lonely planet Tanzania (alhoewel enigszins gedateerd) was

> een aangenaam hulpmiddel.

>

> Wat safari betreft hebben we dat bij bovenstaande operator

> gedaan. Was helemaal super. Heb referentie achtergelaten in

> het Nederlands voor alle twijfelende Nederlanders. 5 dagen, 4

> nachten (vonden wij lang genoeg) voor 500 dollar

> (onderhandelbaar), met z'n tweeen en prive kok en driver in

> grote landrover, dus alle ruimte. Ga vooral op een campsite

> staan zoals Jorrit aangeeft, is erg sociaal met andere

> safarigangers en de koks werken allemaal samen. Het eten was

> briljant! Maasai dorp was optioneel (voor 15 dollar) maar

> hadden we al gedaan en geen probleem om dat over te slaan.

> Ook bezoek aan bepaalde shops langs de weg was optioneel,

> maar op ons verzoek ook niet gedaan. Achteraf gehoord dat

> dergelijke shops vreselijk prijzig zijn. Neem vooral een

> warme kleding mee voor overnachting op Ngorongoro als je een

> kou kleum bent zoals ik.

>

> Bobby tours HAD een goede naam, maar brokkelt af. Dat konden

> ze bij Roy safari's (een van de beste aldaar) vertellen. Roy

> safari's was volgeboekt en zij schreven heel vriendelijk

> andere operators voor.

>

> Ik denk dat ik nog wel een tijdje door kan schrijven, eenmaal

> dit land bezocht, dan sluit je het in je hart. Dus sta open

> voor vragen, maar Jorrit was reeds behoorlijk uitgebreid in

> zijn verhaal. In ieder geval heel veel reisplezier.

>

> Mark

• Mark

Michiel,

Wij betaalden 500 dollar pp. Gezien de richtlijnen in de Lonely Planet, het shoppen bij verschillende touroperators in Arusha en verhalen van mede safari gasten een goede prijs waar we veel voor terug hebben gekregen. Doorgaans moet je ongeveer uitgaan van 100 dollar pp per dag.

Heel toevallig kwam ik een vriendin van vroeger tegen in Serengetti (it's a small world) wie een vergelijkbare safari deed. Zij betaalde 85 dollar pp per dag, met daarbij een Jeep welke drie keer kapot ging, iedere dag hetzelfde eten (kleffe macaroni) een te klein tentje voor twee personen met backpacks en in eerste instantie een gids/driver die eigenlijk automonteur was en niet of nauwelijks engels sprak.

Mark

• Sander

Hoi Mark,

Heb jij ook iets gehoord over Sunny Safaris? Ik ben nu met ze in contact en ze komen op mij zeer professioneel over, althans via de e-mail. Alleen: zij kosten dus wel ‘maar’ 80 US$ per persoon per dag. Ze hebben ons zelfs foto's van hun landcruisers gestuurd en het materiaal zag er professioneel uit moet ik zeggen.Ik krijg altijd vlot en to-the-point antwoord van ze terug. Het belangrijkste vind ik dat we inderdaad geen tijd aan pech kwijtraken (en al helemaal niet als je midden in de bush staat) en dat de gids vakbekwaam is.

Iemand anders nog ervaring met deze maatschappij?

Thanx!

Sander

• Sander

O ja, en nog een opmerking: ik kreeg van Sunny Safaris overigens wel die prijs door omdat wij met een groep van 5-7 personen zullen gaan reizen. Ik denk dat het dan ook een ander verhaal is dan wanneer je met 2 personen een jeep, gids/chauffeur, kok en materialen mee krijgt.

• Barry en Hermien

He Sander,

Wij gaan met ons 2-en naar TAnzania en toen was het aanzienlijk duurder…

Ik dachte 125 dollar pp pd.

Wij hebben geboekt bij Dennis-tours.com… erg goed te onderhandelen…

Veel plezier

hermien

• Mark

Sander,

Sunny Safaris is een prima operator. Tijdens het ‘shoppen’ naar een goede operator van Safari's hebben wij enige tijd bij Roy's Safari's gezeten (zij zaten vol)en zij raadden onder andere Sunny Safaris aan. Goede keuze lijkt mij.

Wat de prijs betreft zou ik eens nagaan of jullie met twee landrovers gaan. Lijkt me wel verstandig met 5-7 personen. In ieder geval succes.

Mark

• Sander

Hoi Mark,

Bedankt voor je info, dat stelt gerust. Sunny heeft ons twee opties aangeboden: een stretched landcruiser (groter dan een gewone dus) waar we met z'n allen in kunnen, en 2 gewone landcruisers, en van beide opties hebben ze keurig de prijs gespecificeerd. Aangezien wij nog niet exact weten hoe groot de groep zal zijn, beraden wij ons nog daarop. De verschillen zijn niet zo erg groot: ongeveer 10 US$ per persoon per dag.