geld in Kenia

• Joyce

Ik heb al wel gezocht voor dit onderwerp, maar het meeste is toch gericht op Tanzania.

Wat moet ik meenemen? euro's/dollars/pinpas/creditcard??

Wij verblijven in lodges in KENIA en in mombasa in Leopard beach. Kun je ook met je creditcard in die lodges betalen? Lijkt me een beetje omslachtig als je daar maar een of twee daagjes bent, alleen de drank afrekenen is niet echt de moeite.

Dollars of euro's? Pinnen in mombasa?? Ik heb geen idee. Wie weet dit? Pinnen zal wel lastig zijn of nairobi airport moet een geldautomaat hebben, maar over het vliegveld heb ik niet veel goeds gelezen…dus om daar meteen te pinnen?

• beheerder

Pinnen (geldautomaat) op Nairobi Airport is geen probleem. Je kan er euro's, dollars en shillings halen. De luchthaven is niet gevaarlijker dan andere luchthavens overigens, de stad zelf is een ander verhaal, maar daar kun je ook van lezen op dit prikbord. Het makkelijkst is als je direct zorgt voor een voorraadje shillingen, want je wilt toch ook wat souvenirs kopen. Hoe je in die safarilodges betaalt weet ik niet, maar ik vermoed dat creditcards zeker geen probleem zullen zijn. En anders kun je er zeker met dollars terecht. Dus gewoon je eigen pinpas meenemen, voor de zekerheid je creditcard, en direct op de luchthaven een voorraadje shillings pinnen.

• Joyce

dus geen dollars in Nederland kopen? Euro's accepteren ze steeds meer, maar in die lodges? ook geen idee

• beheerder

Neem voor de zekerheid dollars i.p.v. euro's zou ik zeggen. Hoe heb je die lodges geregeld? Kun je het niet vragen via reisorganisatie of mail hoe je daar kunt betalen?

• Joyce

via hotelplan, die kun je niet zo even bellen, dat is jammer. Ik kan natuurlijk wel een van die lodges (sarova-keten) mailen, dat is een goed idee.

• gera

hallo joyce wij komen net thuis van kenia en tanzania

ik had voor de zekerheid dollars meegenomen en dat kwam heel goed van pas allemaal 1dollar biljetten maar toch voor de fooien en souvenirs

visa kan ook heel goed en van nairobi hoeft je echt niet bang te zijn wel erg druk voor ons was het ook de eerste keer best wel spannend euro's kan ook maar veel mensen willen de euro's weer ruilen tegen dollars. in de lodge's kun je ook dollars tegen shillingen omwisselen nou ik hoop je een beetje opweg te hebben geholpen waneer ga je eigenlijk? tot horens gera

• Joyce

Hoi Gera!

Bedankt voor je reactie. Ik ga dus mijn pinpas meenemen en probeer meteen wat te pinnen op het vliegveld (alleen hoeveel?) en ga hier nog wel voor 100 euro dollars halen. Zou dat genoeg zijn denk je? En dan neem ik de visacard nog mee. Moet goed gaan toch? Heb jij ook in lodges gelogeerd?

Misschien vind je het leuk om prive wat te emailen? Wij gaan 5 oktober.