tja maar als je je paspoort dagelijks nodig hebt wordt dat toch lastig…..
Inderdaad als je de visa in nederland aanvraagt scheelt dat tijd op het vliegveld, maar de kosten zij nogal hoog. Pasfoto's, aangetekend naar de ambassade sturen en een aangtekende retourenvelop. Voor 2 personen (als je met je partner reist) lopen die kosten dan toch aardig op. Als je het doorrekend kun je voor die kosten toch al gauw 2 dagen verblijf in Tanzania uitsparen als je even in de rij gaat staan op het vliegveld. Vaak is het bij de paspoortcontrole ook druk en sta je ook daar te wachten. Als je in die tijd in de rij gaat staan voor de aanvraag van je visa is de rij bij de paspoortcontrole ook weg. Mocht het bij de paspoortcontrole niet druk zijn moet je toch weer op je tas/koffer/rugzak wachten en in die tijd heb je de visa al geregeld.
wij gaan niet op eigen gelegenheid, maar met hotelplan. We komen 's avonds pas om 20.00 uur aan en dan staat de hostess natuurlijk op ons te wachten. Als ik dan nog een visum ergens moet zien te regelen, dan is ze vast niet blij met ons.
Het visum is toch even duur op het vliegveld, toch ook zo rond de 50 euro? Of is het goedkoper daar?
Die hostessen zijn wel wat gewend hoor. Je bent beslist de enige niet. En zoals ik al meldde je moet toch op je koffert/tas/rugzak wachten en bij de paspoortcontrole is het ook druk. In die tijd heb je de visa geregeld. Scheelt je pasfoto's en aangetekend versturen (en een aangtekende retourenvelop). Met het geld dat je daarmee uitspaart kun je in Tanzania al heel wat leuke dingen doen.
Joyce schreef:
>
> Kwam jij ook 's avonds aan? Straks zit er niemand en dan heb
> ik geen visum…
> Waar is het loket te vinden, vlakbij de paspoortcontrole
> ofzo? Wat moeten ze allemaal hebben, behalve het paspoort?
Ja ik kwam ook 's avonds laat aan. Ik kreeg het visum gewoon bij de paspoortcontrole tegen inlevering van een ingevuld formulier (die werden uitgedeeld) en $50. Vrijwel iedereen die bij mij in het vliegtuig zat moest overigens nog een visum hebben, maar dit ging dus tegelijkertijd met de paspoortcontrole en bovendien erg snel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?