geboekt: kenia safari/diani beach

• Joyce

he he…we hebben geboekt. 8 dagen safari/lodges en verlenging in leopard beach (diani beach) mombasa. Ik heb gelezen dat je daar veel last heb van beach boys.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wat kun je het beste doen? Paar woordjes swahili leren? We vliegen na de safari van nairobi naar mombasa en volgens mij moeten we een behoorlijke tijd nog in nairobi op het vliegveld rondhangen. Voel ik me niet zo prettig bij, gezien de eerdere antwoorden. Wat kunnen we het beste doen op het vliegveld? Op een stoeltje gaan zitten en maar wachten? Iemand nog tips voor ons, wat niet te missen in die verlengingsweek aan het strand. Is het zinvol onze eigen snorkelspulletjes mee te nemen, zodat we bij diani beach in zee kunnen snorkelen of zijn de mooie visjes en het koraal inmiddels al verdwenen of is het te ver weg vanaf het strand. Wasini eiland schijnt een aanrader te zijn voor een snorkeltour, iemand geweest? Jullie tips zijn erg welkom!

• Monique

Diani beach is leuk om te verblijven.Snorkelen kan je wel niet op het strand, hiervoor moet je uitstappen plannen.

De beach boys zijn goed te doen, als je beleefd blijft en zegt dat je nu geen zin hebt in een babbel of gezelschap dan gaan ze weg maar komen misschien later terug.Wat ook helpt is, hen zeggen dat je vriend op jou staat te wachten en dat hij nogal jaloers van aard is.Verder kan je als je dat wil contact opnemen met één boy en deze zal je dan de rest van je verblijf vergezellen en ervoor zorgen dat de anderen je gerust laten (er zijn gerust afspraken te maken maar weet dat elk contact toch uitdraait op een vraag naar geld hoe vriendscappelijk het ook lijkt)Geef liefst (tenzij je dat wil) je telefoonnummer of adres niet door, ze schrijven, mailen of bellen en blijven dit doen.

Wasini is een prachtige plek, je kan met de matatu (plaatselijk busje) van Diani beach naar Wasini.Weet dat het een klein plaatsje is en dat er geen geldautomaten zijn.Daar hebben wij bij Aqua Paradise een dhowsafari geboekt, zij zetten je over naar het eiland waar we in een klein hotelletje aan het strand overnacht hebben, zeer primitief en zonder airco, zweten geblazen.De volgende dag werden we s'morgens vroeg opgepikt voor een dhowtocht, langs de dolfijnen, een heerlijke lunch aan boord en een verbluffende snorkeltocht.Prachtig gewoonweg

info: email aquadhow@yahoo.com

The marinelife experts

for reservations

0127-52235 in Shimoni

diani office 012703204001 veel succesJoyce schreef:

>

> he he…we hebben geboekt. 8 dagen safari/lodges en

> verlenging in leopard beach (diani beach) mombasa. Ik heb

> gelezen dat je daar veel last heb van beach boys.

> Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wat kun je het

> beste doen? Paar woordjes swahili leren? We vliegen na de

> safari van nairobi naar mombasa en volgens mij moeten we een

> behoorlijke tijd nog in nairobi op het vliegveld rondhangen.

> Voel ik me niet zo prettig bij, gezien de eerdere antwoorden.

> Wat kunnen we het beste doen op het vliegveld? Op een

> stoeltje gaan zitten en maar wachten? Iemand nog tips voor

> ons, wat niet te missen in die verlengingsweek aan het

> strand. Is het zinvol onze eigen snorkelspulletjes mee te

> nemen, zodat we bij diani beach in zee kunnen snorkelen of

> zijn de mooie visjes en het koraal inmiddels al verdwenen of

> is het te ver weg vanaf het strand. Wasini eiland schijnt een

> aanrader te zijn voor een snorkeltour, iemand geweest? Jullie

> tips zijn erg welkom!

• Joyce

he leuk monique! bedankt voor je reactie!

Hoe heb jij betaald in Kenia? Volgens mij kun je tegenwoordig ook gewoon terecht met euro 's. Hebben ze nu liever dan dollars, toch?

Visacard voor in het hotel denk ik, of accepteren de lodges ook een visacard? Weet jij dat?

• Jorrit

Heel veel plezier

JB

• Joyce

He Jorrit!

Heb jij mijn mailtje nog gehad een tijdje terug?