Vertrek op 19 juli naar Tanzania

• Mark

Hoi,

Op maandag 19 juli vertrekken wij naar Tanzania, met als eerste stop Arusha voor safari om vervolgens door te reizen naar Zanzibar. Plannen en boeken alles ter plekke, wie gaat er deze periode of zelfs op deze dag ook naar Tanzania?

Mark

• pien

Hoi Mark,

Wij vertrekken twee dagen eerder, op zaterdag 17 juli. Wij gaan eerst een kleine week op safari, dan naar Longido (masaidorp boven arusha), dan naar Dar, daarna naar Gezaulole (lokaal project, 15km onder Dar) en daarna een week naar Zanzibar. Vrijdag 6 aug vliegen we terug vanaf Dar.

Wij hebben zelf onze tickets geboekt bij KLM, de rest hebben we bij Outsight in Amsterdam geboekt (met uitzondering van Longido, Gezaulole en het strand op Zanzibar). Is volgens mij niet duurder dan het zelf daar te regelen en wij vonde het gemakkelijk dat alles van te voren geregeld was zodat we daar geen tijd mee kwijt zijn. De bustocht van Arusha naar Dar en de bootovertocht zijn dus ook al geregeld. Onze lokale agent daar is Bobby Tours. Op Zanzibar gaan we naar Kwendarocks, iedereen is daar erg enthousiast over, ik heb na het bekijken van de site geboekt. Heb je je al georienteerd op en safaricompany? En hoe lang gaan jullie?

Fijne vakantie alvast.

• Monique

hallo Pien,

Ik lees dat jullie naar Kendwa Rocks gaan in Zanziubar.Ik ben stikke jaloers, wij waren daar in maart/april.Het is er gewoonweg zalig.Doe je vele groetjes van Monique en Mia uit Belgie aan de barlui en de dj man.

Geniet van jullie verblijf daar en ook van een leuke massage op;het strand.

De avondmaaltijden zijn sucxculent in Kendwa Rocks.De muziek ook

Veel plezier

Monique en Mia

• Mark

Dank je Pien voor de informatie, ik kende Outsight nog niet, maar idd een aanrader. Wij zijn van plan om een ‘standaard’ safari (in hoeverre je kunt spreken van standaard) vanuit Arusha te ondernemen. Dus gewoon Serengeti/Ngorongoro/Tarangire. Ik zal Bobby Tours in ieder geval even bekijken op internet. Kwendarocks op Zanzibar? Nog niet over gehoord maar gezien reactie van Monique ook maar ff bekijken, welke site heb jij hierbij bekeken?

Hebben wel al georienteerd op safaricompany op Internet. Vriendin van mij heeft lange tijd in Tanzania gewoond en raadde aan om een en ander ter plekke te regelen. Reismotto van mij is doorgaans; heenvliegen en dan zien we wel! Transfer van Arusha naar Zanzibar doen we rechtstreeks met vliegtuig.

De periode is nog onbekend, zal 2 a 3 weken zijn. Wij hebben standby tickets KLM dus behoorlijk flexibel qua reistijden heen en terug, net hoe gezellig en mooi het op Zanzibar is.

Succes en heel veel plezier aldaar, enorme goed berichten over Tanzania gehoord, dus komt helemaal goed. Enjoy!

• snoepie

Wij beginnen in Kenia 23 juli, en gaan daar eerst een safari doen van 4 dagen, dan met de shuttle naar Arusha en vanuit daar 5 dagen een safari.

Wij gaan dan ook met een vlucht naar Zanzibar (4 augustus)

De safari en tickets voor vliegen hebben we geregeld, alles op Zanzibar niet, doen we ook ter plaatse.

• pien

Mark, de site van kwendarocks staat op de zanzibarpagina onder accomodatie. Op zich houd ik er ook van om gewoon een ticket te kopen en ter plekke alles te regelen maar onderhandelen (en dat is nodig) kost soms zoveel tijd. Wij komen zaterdagavond aan en gaan direct de volgende ochtend starten met de safari, dit was waarschijnlijk niet gelukt als we ter plekke nog van alles hadden moeten regelen. Er is trouwens ook een Nederlander die een safaribedrijfje heeft, hij staat op de tanzaniapagina, het bedrijfje heet karafsa. Voordeel is dat je in het nederlands kunt mailen met hem, nadeel is dat je via een bank in Londen moet betalen, dat vond ik zo;n gedoe.

fijne vakantie alvast!

• Mark

Hi,

Had Kendwa Rocks idd gevonden, als het een goede divesite is dan zeker een optie. Bedankt voor de tips, Karafsa biedt ook hetgeen wij graag willen. Ben benieuwd, ga gewoon naar hun kantoor in Arusha en wie weet kunnen we wel mee. We hebben een top 5 aanbieders van safari's opgesteld, dus komt wel goed lijkt mij.

Heb bezetting van KLM toestel van zaterdag 17 juli opgevraagd en grote kans dat wij die kist ook pakken ipv maandag 19 juli (deze zit erg vol). Dus als er op laatste moment nog twee gasten aan boord komen zaterdag, dan zijn wij dat!

• Sander

Vanaf Kendwa Rocks kun je via de Scuba Shack (op het strand, pal voor de deur) op Mnemba Atoll duiken - de beste duikstek van Zanzibar Island. Doe ze de groeten daar! :-)

• Mark

Dat wordt fantastisch duiken dus. Is Kendwa Rocks makkelijk te bereiken vanaf Stone Town, hoe kan je dat het beste aanpakken en wat is de reistijd vanaf Stone Town?

• janine

Ik heb die vraag op het prikbord van zanzibar gesteld. Het is volgens mij 1 a 2 uur, en je regelt het vervoer in stonetown, ik neem aan dat je daar eerst heen gaat?