Hallo allemaal,
Volgende week zaterdag vertrek ik voor 23 dagen naar Tanzania. Ik heb ongelooflijk veel zin in. Mijn enige zorg is het volgende. Ik heb een zeer ernstige (dodelijke) voedselallergie voor pinda's en noten. Wanneer ik een product eet waar dit in verwerkt is moet ik binnen 20 minuten in een ziekenhuis zijn, want anders gaat het helemaal mis (vergelijkbaar met een bijeenallergie). Als ik naar het buitenland ga neem ik altijd een geschreven briefje mee waarop staat dat ik deze ernstige allergie heb. Dit briefje kan ik dan wanneer ik wat eet laten zien aan de kok of degene die kookt. Tot nu toe is dit zeer nuttig gebleken.
Ik ben dus op zoek naar iemand die voor mij de volgende tekst in het Tanzaniaans kan vertalen:
Deze man mag geen pinda- en notenproducten eten. Als dit wel gebeurt gaat hij dood. DUS ABSOLUUT GEEN PINDA'S!!!
Ik hoop dat iemand mij nog van dienst kan zijn. Dan kan ik een stuk geruster op reis. Misschien is er iemand die weet of er veel pinda- of notenproducten worden gebruikt in Tanzania?
Alvast bedankt,
Niels