Net terug

• Chantal

Hallo allemaal,

Wij zijn net terug van een reis naar Tanzania/Kenya. Als er iemand nog twijfeld kan ik alleen zeggen gewoon DOEN!!!! Helemaal fantastisch, natuur, dieren, landschappen, mensen, lodges echt alles is werkelijk geweldig.

Wij hebben bij Neckermann geboekt (met een beetje argwaan moet ik zeggen) maar het was echt goed, volgend jaar gaan we weer.

Het is allemaal een beetje overweldigend en je doet ongelooflijk veel indrukken op en dat is best wel vermoeiend, maar zeker de moeite waard.

Iedereen die nog moet gaan wens ik een hele fijne vakantie toe en ik weet zeker dat jullie ervan zullen genieten.

Groetjes

Chantal

• Joyce

heb je in zo'n minibusje gereisd? Hoe beviel dat? Ik zou liever in een jeep zitten, lijkt mij ruimer. Met hoeveel mensen zat je in zo'n busje tijdens de gamedrives?

Welke parken heb je in Kenia gezien?

Iemand nog meer ervaringen met die busjes?

• Chantal

Wij hadden geluk we zaten met 3 personen in het busje, de andere met 6. We zijn in Kenia in Tsavo west geweest en dat gaat perfect met zo'n busje. In Tanzania hebben we wel een Jeep gehad en dat was ook goed.

Volgend jaar gaan we naar Masa Mara.

• chantal

Fijn zeg dat het zo leuk/goed was!!

Wij hebben ook bij Neckerman geboekt en vertrekken in september..

Eerst weekje rondreis Tanzania Safarie en daarna weekje Zanzibar (Mapenzi Beach).

Hebben jullie dezelfde rondreis gedaan want dan wil ik nog wel wat kleine dingetjes vragen…?

Alvast bedankt en groetjes,

(ook)Chantal

• Rianne

Heyy!!!

Ik vertrek zondachtnacht!!

Ook geboekt via Neckermann, eerst 9 dagen safari in Tanzania en daarna 5 dagen bijkomen in zanzibar (mapenzi beach).

Ik heb net een hele hoop forum berichtjes gelezen en ben behoorlijk gerustgesteld.

Ik wist dat ik 's avonds lange mouwen moet dragen ivm de malariamug, en dat overdag niet echt nodig is, als je je maar goed insmeert met Deet.

Fijn om te weten, anders had ik daar dus constant met lange mouwen gezeten (en dus bruin worden, ho maar).

• Chantal

chantal,

Ja wij hebben de Tanzania safari gedaan en het is werkelijk de moeite waard. Als je geluk hebt zit je in de Jeep (in Tanzania) bij Ernest, Dit is werkelijk een hele goede gids die heel veel kennis in huis heeft over alles en nog wat, dieren, planten, bomen en hij ziet werkelijk alles. De verhalen die hij kan vertellen over de verschillende dieren is fantastisch. Als je nog iets wil weten hoor ik het wel.

Rianne,

Tijdens de safari zal je niet echt bruin worden. De week vakantie erna heb je er alle tijd voor.

Smeer je wel goed in er zitten namelijk ook vliegen die behoorlijk kunnen steken (stjeetsjee of zoiets) haal wel de goede spullen met min 40% deet. Een hele fijne vakantie toegewenst ik weet zeker dat het zal bevallen. Je moet natuurlijk wel geluk hebben met de andere mensen die bij je in de Jeep zitten.

Groetjes Chantal

• chantal

Hi Chantal,

Zou eigenlijk nog een dingetje willen weten:

hoe heb jij je visa geregeld? hoor van sommige mensen dat je voor kenia alleen een transitvisum nodig hebt, maar bij de ambassade zelf zeiden ze van niet?!

• Eline

Hoi!

We gaan 8 sept. voor 23 dagen naar Tanzania via Neckermann. Om te beginnen een 8 daagse safari en dan nog 2 weekjes luieren op Zanzibar.

Onze vraag is ook hoe het nou zit met een (transit)visum. We krijgen ook verschillende verhalen te horen. Visum voor Tanzania is geregeld maar omdat we landen in Kenia, ook de terugreis vliegen we weer via Kenia -A'dam, hebben we ook een visum nodig??? We verblijven maar 1 nacht in Kenia omdat we anders onze vlucht niet gaan halen. Zou toch zonde zijn om daarvoor een visum te moeten aanschaffen terwijl mogelijk een transitvisum van ‘'maar’' 23 euro misschien al voldoende is. ???

Wie heeft daar ervaring mee en misschien nog leuke tips op Zanzibar?

Groetjes Eline