foto's in Kenya met dig.fotocamera

• Koen

Ik weet dat je geluk moet hebben om een luipaard te zien, maar als je hem ziet, dan is het wel prettig dat je een goede camera hebt om er een mooie foto van te maken.

Pien, ik weet niet hoe lang je gaat, maar 250 foto's lijkt me aan de lage kant. Op safari-dagen maakten we vaak wel 100 foto's op één dag. Op een gegeven moment neem je je voor om geen foto's meer te maken van dieren die je al honderd keer gezien hebt, maar het bleek erg lastig om ons hieraan te houden.

• Joyce

ik hoorde van een collega die ook op safari is geweest in september dat het zo vreselijk droog en stoffig was geweest. Zij was blij dat ze geen dure fotoapparatuur bij zich had, want het zag er niet meer uit. Alles helemaal onder het stof. Hebben jullie dat ook zo ervaren?

• Chantal

Het is inderdaad stoffig, je moet ook je camera in de tas houden, maar wel dat je hem direct kan pakken. Als je een foto wilt maken stopt de chauffeur en dan valt het stof reuze mee. Zorg er wel voor dat je lenzen schoon blijven, het kapje ervoorhouden als je de camera niet gebruikt en regelmatig schoonmaken.

Het zijn inderdaad een hoop foto's, maar zoals Ralph al zei je maakt er gewoon meer en thuis hebben we de “overbodige” verwijderd. Hebben er nog steeds 650 over, hiervan hebben we er 350 op CD gezet om aan de familie te laten zien.

De mooiste foto's laten we een grote afdruk van maken voor het fotoboek.