Is het echt zo dat je kleding moet hebben (voor de ochtend en avonduren) van een stof waar malariamuggen niet doorheen kunnen prikken of is dit ietwat overdreven?
Muggen kunnen door dunne stof heen steken en als je geen malaria wilt krijgen is het wel handig om je zo goed mogelijk te beschermen tussen zonsondergang en -opgang. Laagjeskleding helpt ook, hierdoor ontstaat ruimte tussen de kleding zodat muggen er niet bij kunnen. Smeren met DEET, slapen onder een geimpregneerde klamboe en malariaprofylaxe slikken zijn de andere dingen die je kunt doen om het risico op malaria te minimaliseren.
oh….ik hoef dus geen nieuwe ‘safari’kleding aan te schaffen. ‘s ochtends tijdens de vroege gamedrive is een lange broek denk ik wel nodig en een t-shirt en een trui meenemen ofzo? welke kleuren kunnen echt niet? ik las ergens al zwart ivm de muggen? Felle kleurtjes bij de lodges maakt dus ook niet uit, of zou ik dan erg opvallen. De mode is momenteel erg kleurrijk, dus ik heb niet veel ’saaie' kleurtjes meer.
Zolang je geen wandelsafari's doet, maakt het inderdaad niet zo heel veel uit. Wel is donkere kleding zoals zwart en donkerblauw af te raden omdat dit muggen aantrekt en misschien nog wel meer vanwege de tse-tse vlieg. Ook wordt aangetrokken door donkere kleuren. Wij hebben er in de Serengeti een aantal keren een in onze auto gehad (gelukkig niet gestoken).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?