lakenzak en/of slaapzak?

• Annelies

Hallo,

wij zijn onze rugzak aan 't pakken en vroegen ons af of een slaapzak noodzakelijk is in de maanden juli/augustus.

We gaan van Nairobi naar Arusha(safari van 5 dagen: lake Manyara, Ngorogoro, Serengeti). Daarna gaan we door voor een trektocht door de Usumbara Mountains en eindigen in Zanzibar. Zal een slaapzak noodzakelijk zijn of is een lakenzak alleen voldoende?

Groetjes,

Annelies

• janine

ik vroeg mij dat ook af maar is het niet zo dat de safaricompany dat regelt (een slaapzak o.i.d) of vind je dat niet fris? bij de krater is het in ieder geval berekoud weer ik.

• Silvia

Ik zou zeker een lakenzak meenemen. Safari bedrijfjes hebben inderdaad slaapzakken, maar dan is een lakenzak toch wel prettig. Verder kan het op de krater inderdaad behoorlijk koud zijn. Indien je dus niet zelf een slaapzak meeneemt zorg dan dat je een trui hebt die je aan kan trekken voor het geval de slaapzak van het safaribedrijfje niet afdoende is.

• beheerder

Ik zou je aanraden zowel een lakenzak als een slaapzak mee te nemen. Je eigen slaapzak is wel zo fris denk ik, en lang niet iedere touroperator heeft eigen slaapzakken. En een lakenzak voor als het te warm is in de slaapzak.

• Annelies

Bedankt voor alle info!

We nemen ze dan toch allebei mee.

Uiteindelijk weegt mijn rugzak(inclusief slaapzak, slaapmatje en lakenzak) 13kg.

Dat valt toch wel mee hé!!

THANKS!

Annelies