Ik lees hier steeds meer berichten van mensen die hebben besloten op Nairobi te vliegen en daar vandaan met de bus verder te gaan naar Tanzania, bijvoorbeeld via http://www.riverside-shuttle.com/ rechtstreeks vanaf het vliegveld van Nairobi naar Arusha.
De ticketprijzen naar Nairobi zijn een stuk concurrerender dan die naar Dar es Salaam, en zeker dan die naar Kilimanjaro Airport (dan zit je volgens mij vrijwel per definitie bij monopolist KLM).
Wie kan iets meer vertellen over die bus? Waar op de schaal van comfortabele touringcar met airco tot aan afrikaanse bus met kippen bevindt zich die? Ik zie dat de rit 2x anderhalf uur duurt op de site van Riverside (klopt dat??), maar toch ben je zo'n 5, 6 uur onderweg als ik het schema goed lees. Is dat vanwege het passeren van de Tanzaniaanse grens? En als je net vanuit Europa naar Nairobi bent gevlogen, is het dan nog wel een beetje te doen om direct met die busrit door te gaan?
Verder las ik ergens dat je in dit geval alleen een transit visum voor Kenia nodig hebt (wat nogal wat scheelt met een volwaardig visum). Klopt dit?
Alle uitleg is welkom!