hoe geld halen tanzania?

• kannet

wij vertrekken begin augustus naar tanzania. wie kan ons vertellen of je in bv. arusha en/of tanga geld kunt halen met een creditcard? of is het echt nodig om travellercheques mee te nemen?

we hebben gezien dat er 1 bank is met mastercard-pin in arusha. kan je verder met je card terecht in banken/hotels?

bedankt!

kars

• Koen

Wij hebben vorig jaar met onze visa-card op 2 verschillende plaatsen in Arusha kunnen pinnen. Ik weet niet precies of je hier ook met mastercard kunt pinnen.

• JMP

Ik heb vorig jaar in Arusha gewoon euro's gewisseld voor shillings. Dat was bij een wisselkantoortje, vlak bij een plein met een standbeeld van de onafhankelijkheid of zo.

Dollars doen het ook altijd goed; die kun je gewoon op schiphol in de buurt van de taxfree winkels pinnen (ABNAMRO).

Met mijn mastercard heb ik in ieder geval in alle hotels (Serena, Impala) kunnen afrekenen. Waarschijnlijk kun je op die manier ook wel geld opnemen.

groeten,

jm

• Jolien

Je kunt in Arusha ook gewoon met je pinpas geld pinnen bij Barclays bank. Travellercheques zijn altijd handig om mee te nemen!