mobiel

• selma

Werkt je mobiel uit NL ook in Tanzania?

• Loes

Nee, zover ik weet kan dat niet. Je kunt wel in Tanzania een simkaart kopen bij Vodacom (telefoonbedrijf) vanaf 2 dollar. Dan kun je overal bellen (behalve in de serengeti).

• JMP

Mijn mobiel (KPN, abonnement) deed het vorig jaar wel. Tot en met Ngorongoro, alwaar ik genietend van het mooiste uitzicht ooit mijn moeder geruststelde dat Tanzania een heel bijzonder en veilig land is.

In de Serengeti en de Selous had ik vervolgens geen verbinding, in Dar en op Zanzibar weer wel.

Gewoon meenemen, dan heb je ook altijd een wekker bij je :-)

jm

• Chantal

Wij zijn net een week terug uit Tanzania/Kenya en hebben gewoon met ons mobieltje (Vodafone) kunnen bellen. Zoals JMP al opperde is het een ideale wekker.

• Sander

Tip: als je nog ergens een oude mobiel hebt liggen: stop dáár dan de simkaart van je courante mobiel in. Niet alleen beperk je zo de schade van eventueel verlies of diefstal, maar bovendien fluctueert de stroom in heel veel hotels en lodges nogal tijdens het laden, zodat je batterij een opdonder kan krijgen. Tenslotte is SMS-en een ideaal medium als internetcafé's even niet makkelijk bereikbaar zijn en dat van die wekker is ook slim.