traveller cheques Kenia

• Jeroen

Hallo,

Helaas heeft de Kenia.pagina geen prikbord dus probeer ik het maar hier.

Wij gaan dit jaar met Baobab naar Kenia ( hotelreis ) weet iemand of het handig is om traveler cheques mee te nemen?

Welk advies kan iemand ons geven over het meenemen van plasitc, contanten of cheques?

• Silvia

Hoi,

Wij hebben destijds hoofdzakelijk contanten meegenomen. Je reist waarschijnlijk met een groep en gaat de natuurparken af. Indien de hotels bij de parken liggen en niet bij steden/dorpen dan heb je kans dat het moeilijk wordt je cheque's te wisselen. Vraag het gewoon even bij Baobab na. ZIj weten je dit beslist te vertellen.

Met contante dollars konden wij onderweg gewoon betalen.

• Jorrit

Cash is het beste. Hier krijg ook je de beste wisselkoersen voor. Bij travelcheques kun je vaak alleen kleine bedragen in een keer omwisselen.

De hotels en parken vragen alleen maar om dollars.

Jorrit

• Reinier

Hallo,

Betekend dit dat ik vanuit Nederland al mijn zakgeld mee moeten nemen

Euro's of Amerikaanse Dollars?

En kan ik dat geld overal om wisselen.

Of kan ik daar ook makkelijk pinnen?

Wij verblijven na een 5 daagse safari in Mombasa zuid.

Groeten Reinier

• Jorrit

Ik heb geen pin-automaten in Tanzania gezien (er zullen er vast wel een paar zijn). Je kunt wel op veel plekken cash geld wisselen. Euro's of dollars kunnen allebei, maar ik heb wel gemerkt dat dollars favoriet zijn.

Zelf had ik ook nog wat travel-cheques meegenomen. Het nadeel hiervan is dat wij deze eerst in Tanzanianse Shillingen moesten omwisselen en daarna deze weer in dollars. Beetje vreemd en onhandig maar we hadden nou eenmaal dollars voor de hotels nodig.

Jorrit