Hoi,
We hebben ook geen 3 weken alleen maar safari's gedaan. Een paar parken bezoeken is leuk, maar 3 weken alleen safari lijkt me toch ook niets. Verder hebben wij goed onderhandeld. Buiten het seizoen om hebben ze nogal wat moeilijkheden om de jeep vol te krijgen. Hierdoor starten ze zelf al onderhandelingen met jou. Wij werden op straat gewoon aangehouden met de vraag of we met safari's meewilden. De prijzen daalde daardoor aanzienlijk. Ze willen gewoon die jeep vol hebben. Wij hebben gewoon in tenten geslapen net buiten de parken. Overnachtingen in de parken zijn erg prijzig. Meerdere safari's boeken bij hetzelfde bedrijf scheelt ook in de kosten.
Verder kun je in bv Arusha NP wandelsafari's houden. Zeer de moeite waard en de prijs is lager dan die van een jeepsafari. Toch zie je genoeg beesten die de moeite waard zijn.
Echt, als je een beetje weet te onderhandelen (en echt niet tot op het bot van die mensen, want ze mogen best verdienen en winst maken doen wij per slot van rekening ook) dan kun je voor relatief lage bedragen het e.e.a. regelen.
Verder hebben wij buiten de safari's om dorpen bezocht en daar in de omgeving gewandeld, al dan niet met gids. Ook dan kom je het e.e.a. tegen aan dieren. Die wandelingen zijn zeker net zo mooi. Als je een gids meeneemt voor een paar dolla, kom je op plaatsen waar jezelf op eigen gelegenheid niet gauw naar toe zou gaan.
Eerlijk gebied ook te zeggen dat wij voor een aantal trips een lift hebben gehad van reisorganisaties die toevallig langskomen omdat ze naar hetzelfde dorp willen als jij, alleen moeten zij daar mensen ophalen. Zij weten dan ook de goede goedkopere hotels/pensions. Lift echter niet zomaar met iemand mee!!!
Succes allemaal met zoeken, boeken en alle voorbereidingen.
Zodra ik ook maar weer even de mogelijkheid heb ga ik weer naar Tanzania!!!