lenzen

• Ruud

Hallo,

Binnenkort vertrekken we dan naar Tanzania. Bezig met voorbereiden komt de vraag op welke lenzen mijn vriendin mee wil nemen. Zij denkt dat de dieren ver weg van de auto's blijven (parken in noorden, maar ook Selous e.o.) en dus een lens van 600mm nodig is om mooie plaatjes te kunnen schieten. Ik verwacht dat dat wel meevalt en dat ze met een bereik van 200/300 mm al een heel eind komt. Wat is jullie ervaring hiermee?

Groet en bedankt.

Ruud

• erick

Hoi Ruud,

Wij gaan ook binnenkort en we nemen een zoomlens mee van 100-400.

Er is ons verzekerd dat de dieren gewend zijn aan de vele safari's die daar gehouden worden en dus ook helemaal niet schuw zijn.

De kans dat je geen mooie foto's maakt is heel onwaarschijnlijk.

Veel plezier, wij vertrekken woensdag.

• Loes

Ik had een normaal foto-toestelletje zonder zoom-functie, en heb superfoto's gemaakt. Er zijn veel dieren die op 2 meter van je jeep durven te komen, dus wat dat betreft hoef je niet bang te zijn dat je allen maar foto's van veraf kunt maken.

• pien

wij hadden in zimbabwe een lens van 300 mm en we hebben mooie foto's gemaakt, volgens mij is dat voldoende, maar als je al een lens van 600mm hebt zou ik die misschien ook wel meenemen, al was het alleen al om als verrekijker te gebruiken

• beheerder

Een 300 mm. lens is prima hoor, meer heb je echt niet nodig. Met een 600mm. lukt het je trouwens niet scherpe foto's te krijgen in een hobbelende jeep. Je hebt er dan een statief voor nodig en dat is echt super onpraktisch.

• Silvia

Ik had een 28-210 en de foto's zijn prima. Een 300 is optimaal genoeg. een 600 is vrij instabiel.