Zelf reizen door Tanzania en Kenia

• Inge

Half augustus vertrekken wij naar Kenia om vervolgens door te reizen naar Tanzania en te eindigen op Zanzibar.

Wat wij het liefste willen, is zelf een auto huren en onze eigen route uitstippelen. Heeft iemand hier ervaring mee in deze twee landen?

Het is veilig genoeg om alleen rond te reizen (in Namibie was dat wel het geval)

In de parken mag je blijkbaar niet alleen rijden. Is het makelijk om ter plekke een gids te regelen?

Hoe zit het verder met het ter plekke regelen van hotels of campingplaatsen?

Mocht dit alles geen goed idee zijn, is er dan een reisorganisatie die niet zo verschrikkelijk duur is (max. 2500 euro per persoon)?

Hartstikke bedankt voor je input.

• Silvia

Zelf een autohuren is ons afgeraden. Toen we eenmaal daar waren werd ons al snel duidelijk waarom. Slechte wegen, slechte bewegwijzering. en in Kenia zijn niet alle routes even veilig. Onze Kenia /Tanzaniareis hebben wij destijds met Shoestring gedaan en dat is uitermate goed bevallen (kijk eens op www.shoestring.nl). Wij zijn nog wel een keer op eigen gelegenheid naar Tanzania geweest en dat was prima te doen. Wij hebben daar gebruik gemaakt van het openbaar vervoer en dat was goed geregeld. Welliswaar zaten wij buiten het drukke seizoen, waardoor lodges etc. allemaal goed zelf te regelen waren en waarvoor je niet uren hoefde te zoeken of van te voeren moest reserveren. Ook de safari's zelf boeken was absoluut geen probleem.

Succes.

• pien

maar dat is nogal een verschil, zelf reizen per auto of met een groepsreis van shoestring. Waarom niet een tussenweg? Individueel maar wel georganiseerd. Er is een nerderlander in tanzania (ik dacht arusha) met een eigen bedrijfje, als je hem mailt wat je wilt dan maakt hij een offerte. Ik vond het heel schappelijk qua prijzen. Want volgens mij is het giga duur om zelf een auto te huren. Via outsight travel kun je trouwens ook je eigen individuele reis uitstippelen.

• Joyce

of via explore.tanzania.com. Zij regelen het ook voor je.

• Inge

Dames, harstikke bedankt voor jullie input. Dit geeft ons alweer wat meer mogelijkheden. Pien, heb je misschien voor mij het e-mail adres van Arusha.

Alvast bedankt.

• pien

Inge, op de tanzaniapagina staat hij onder touroperators, het heet Karibu Safari's, als je het aanklikt kun je hun website bekijken. Het emailadres is info@karafsa.comInge schreef:

>

> Dames, harstikke bedankt voor jullie input. Dit geeft ons

> alweer wat meer mogelijkheden. Pien, heb je misschien voor

> mij het e-mail adres van Arusha.

> Alvast bedankt.

• selma

Wij gaan deze zomer ook een maand zelfstandig reizen door Tanzania (via Nairobi) en gaan onder meer naar moshi-dar es salaam(kipepeobeach)-zanzibar-pemba-lushoto. Alles is goed zelf te regelen via openbaar vervoer(shuttelbus en taxi) en binnenlandse vluchten (coastal aviation)en veel ervan kun je vast reserveren en betalen via internet.

Veel plezier!

• Cindy

Hi, zelf reizen is inderdaad goed mogelijk en het kan een combinatie worden van openbaar vervoer, binnenlandse vluchten maar ook trips met auto en chauffeur. Dat hoeft niet alleen naar de bekende safari-parken te zijn, maar je kan een trip regelen naar een gebied waar JIJ zelf naar toe wilt met gids en auto. Bijvoorbeeld Lake Natron is zo heel mooi te bezoeken. Ik heb een vriend in Arusha die absoluut te vertrouwen is en alles kan regelen tegen een goede prijs. Zijn naam is Lazaro, email: nsee31@yahoo.com. Hij heeft een safaricompany, maar je hoeft allerminst een voor opgezet pad te gaan bewandelen! Alles kan…. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Groetjes,

Cindy

• Inge

Ladies,

Wederom bedankt voor alle info. Het begint nu allemaal een beetje op hun plek te vallen en we hebben een aantal offertes opgevraagd.