wagenziek

• Hanneke

Ik heb nogal last van wagenziekte. Bijvoorbeeld als we in de bergen flink doorrijden krijg ik last, word misselijk en duizelig en laatst op vakantie, toen we een jeepsafari gingen doen, was ik na 2 uur vreselijk schudden en hobbelen in een jeep behoorlijk beroerd, waren ook meer kraters dan kuilen in de weg hoor! De jeep stonds soms gewoon helemaal scheef!

Hoe zit dat met een safari in Tanzania? Zijn die wegen fatsoenlijk te berijden of word ik dan 1 week zo'n 6 uur per dag helemaal door elkaar geschud?

Ik ben bang dat het dan niets is voor mij. Wie kan mij een beetje uitleggen hoe erg het is? En zoals bijv. in de krater rijden? Misschien lijkt het een domme vraag, maar als ik 1 week ziek in een auto moet gaan zitten, is zo'n dure reis niet echt een succes. Scheelt het of je je safari bespreekt in van die minibusjes of 4 x 4 jeeps? Ik heb ook al reisorganisatie gezien die een safari aanbieden met 18 personen in een oude truck? Wat zou het beste zijn?

• Silvia

Hoi,

De ervaringen die wij hebben zijn helaas iet gunstig voor jou. Wij hebben onze eerste reis met een grote truck gemaakt. Regelmatig werden we goed door elkaar geschud en niet alleen in de parken. De doorgaande wegen in tanzania zijn ook niet overal even goed. Op sommige wegen zit er af en toe een beetje asfalt om de grote gaten. De parken hebben gewoon bospaden met de nodige kuilen. Wij hebben dus de ervaring dat je, waar je ook rijdt, behoorlijk door elkaar geschud kunt worden en dat dan ook over behoorlijke afstanden.

• Hanneke

hoi Silvia!

Bedankt voor je reactie. Poeh…dat wordt dus goed nadenken of ik dat wel ga doen….hoe zou het in Kenia zijn, net zo erg. Weet jij dat misschien? En die witte safarisbusjes, dat zal dan nog wel erger zijn, denk je niet?

• beheerder

Ja dat is nog erger….. In Kenya is het niet beter dan in Tanzania, daar is het Afrika voor.. ;-)

• Silvia

Inderdaad er is geen verschil tussen Kenia en Tanzania. Volgens mij is dat het standaardbeeld van Afrika. Grote truck of kleine jeeps/busjes, het hobbelt allemaal. De wegen zijn gewoon slecht. Er zijn meer slechte dan goede wegen. In de steden gaat het over het algemeen goed, maar zodra je ook maar in het buitengebied komt wordt het slecht. Men is wel her en der bezig om er iets aan te doen, maar vooralsnog blijft het hobbelen. Informeer eens bij artsen wat ze tegen wagenziektes hebben, er moet toch iets zijn dat je er geen of zogoed als geen last van hebt. Het zou erg jammer zijn dat je door wagenziekte zulke mooie landen als Kenia en Tanzania moet missen.

Succes

• Sam

Probeer eens met reispillen (bijv. bonutour) dan heb je nergens last van, spreek uit ervaring.