bussen

• Wils

Wij denken eraan om van Dodoma, via Kondoa, via Babati naar Arusha te reizen met de bus. Is dit te doen?

Vertel je ervaringen. Zijn er leuke plaatsjes tijdens de route waar we eventueel een stop kunnen maken.

• beheerder pagina

Hoi, ik ben in 2001 ook met de bus van Arusha naar Dodoma gegaan (omgekeerd dus), dit was een leuk avontuur! Bovenop de bus gezeten, tussen de kippen en de geiten, zakken pinda's, fietsen en een paar gezellige Afrikanen. Je komt door supergave landschappen bezaaid met baobabbomen, hele simpele dorpjes, geitenkuddes etc. Af en toe maakt de bus een stop en gaat iedereen aan de vette patat en kip. Een aanrader! Reserveer wel van tevoren, deze bussen zitten vaak echt tot de nok toe vol. (of kruip gewoon op het dak…..)

• donald

Wat was je ongeveer kwijt voor deze busreis en ik neem aan dat dat de palastelijkse bus was en niet zo een toertische maatschappij?

Ik wil namelijk vanaf Dodoma naar Naroibi met misschien een tussenstop in twee wildparken die we nog moeten uitzoeken. We hebben een week de tijd voor deze reis wat raden jullie aan?

• ger

Hoelang doet de bus erover van Dodoma naar Arusha?

Welke dagen zijn er bussen en misschien ook bekend hoe laat?

• beheerder pagina

De bus van Arusha naar Dodoma doet er wel een dag over. Het handigst is om gewoon ter plaatse een bus te reserveren, een dag van tevoren.