Sander schreef:
> Bewakers met mitrailleurs voor de deur, een
> autoschroothoop/werkplaats ook pal voor de deur, tralies voor
> je hotelkamerramen waardoor je het idee had in een cel te
> zitten, een douche die de halve vloer van de hotelkamer blank
> zette omdat het water niet weg wilde lopen, vlooien in je
> doorzakkende bed met schuimrubber matras (hoezo schoon?!) en
> een minaret pal naast het hotel (gelukkig moesten wij sowieso
> om 5 uur opstaan) - al met al niet echt ontspannen. De
Tja. Daar heb je 't al: verschillende mensen; verschillende meningen of ervaringen. En waarschijnlijk hebben we allebei gelijk. Wat betreft die schone kamers deel ik jouw ervaringen niet. Ik was in dit hotel met een groep van 17 meiden en geen van ons heeft ook maar bij benadering iets te klagen gehad over de kamers. Die werden gewoon iedere dag schoongemaakt en voorzien van schoon beddegoed.
Autoschroothoop: ja, die is er. Overdag. Een openluchtwerkplaats. En 's avonds werd alles keurig opgeruimd en zag je er bijna niks meer van. Wij hebben ons er niet aan gestoord en vonden het zelfs wel grappig: couleur locale!
De directe omgeving is inderdaad een gribus. Maar als je het steegje uitloopt ben je binnen 25 meter op een grote straat (India Street?) en vandaar uit is het centrum prima te belopen. Geen van onze meiden heeft ook maar de minste problemen gehad in de omgeving van het hotel. Gezegd moet worden dat ze nooit alleen, maar altijd in groepjes de straat op gingen. En gezegd moet worden dat we een belangrijk afnemer waren van de diensten van de alom aanwezige taxichauffeurs die dus al na twee dagen zich de benen uit het lijf liepen voor ons en ons uitstekend behandelden zonder opdringerig te zijn. Zonder problemen werden onze meiden om 5 uur 's ochtends afgehaald en naar om het even welke uithoek van de stad of het land gebracht. Ik zou zonder nadenken wederom voor Safari Inn kiezen, als de gelegenheid zich weer voor zou doen.
Maar hou me ten goede, Sander, ik trek jouw ervaringen niet in twijfel.
groeten,
Johan Banis
School voor Journalistiek
Utrecht