Over weemoed en verlangen

• Johan Banis

Ik kan er niks aan doen. Het is nu een jaar geleden dat ik in Tanzania was en het laat me maar niet los. Ik blijf steeds maar weer dit forum lezen en me er mee bemoeien en dan lees ik van die prachtige plannen die jullie hebben en dan bekruipt mij dat gevoel van, inderdaad, weemoed en verlangen.

Ik ben eerder in Afrika geweest, maar dat was anderhalve week in luxury Kaapstad. Ook mooi, en ook daar wil ik wel weer eens heen, maar die twee-en-een-halve week Arusha en Dar: dat hakt er in! Ik wil terug! Maar ja: mijn zoon is nog maar 8 maanden oud dus da's nog niet de ideale leeftijd voor een safari ofzo. En zonder vrouw & kind kan/mag/wil ik niet. Dus ziedaar: weemoed en verlangen.

Maar verder gaat het best goed met me, hoor. Hakuna matata…

Johan Banis

• Silvia

De tekst die je neerzet in je bericht is zo super herkenbaar. Bij mij gaat het netzo. Ik wil het liefst zo snel mogelijk terug. We hebben al veel gereisd, gezien en meegemaakt, maar Tanzania heeft iets speciaals.

Ergens zit er een gevoel van jaloezie in me als ik lees dat mensen nu of binnenkort gaan. Ik gun het iedereen van harte. Hopelijk komt onze tijd binnenkort ook weer.

• Monique

Hallo Johan,

Voor mij is dit hetzelfde gevoel.Ik ben in het voorjaar twee weken tenzioden van Dar geweest en nadien een week in Zanzibar.Gewoonweg schitteren en dit zeg ik als echte globetrotter.De locale mensen zijn niet altijd zo,vlot te bereiken vanwege de taal maar met lichaamstaal is evengoed te communiceren, hoe dan ook je kan elkaar verstaa,n.Als je voldoende respect toont en rekening houdt met hun waarden en normen is het best fijn te noemen.

Ik zit dus ook bijna dagelijks deze pagina te bekijken om mee te genieten en tips te geven om te genieten.

Tot ooi in tanzania ofzo

MoniqueJohan Banis schreef:

>

> Ik kan er niks aan doen. Het is nu een jaar geleden dat ik in

> Tanzania was en het laat me maar niet los. Ik blijf steeds

> maar weer dit forum lezen en me er mee bemoeien en dan lees

> ik van die prachtige plannen die jullie hebben en dan

> bekruipt mij dat gevoel van, inderdaad, weemoed en verlangen.

>

> Ik ben eerder in Afrika geweest, maar dat was anderhalve week

> in luxury Kaapstad. Ook mooi, en ook daar wil ik wel weer

> eens heen, maar die twee-en-een-halve week Arusha en Dar: dat

> hakt er in! Ik wil terug! Maar ja: mijn zoon is nog maar 8

> maanden oud dus da's nog niet de ideale leeftijd voor een

> safari ofzo. En zonder vrouw & kind kan/mag/wil ik niet. Dus

> ziedaar: weemoed en verlangen.

>

> Maar verder gaat het best goed met me, hoor. Hakuna matata…

>

>

> Johan Banis

• Sander

Hoi Johan,

Vandaar dat ik je naam zo vaak in het forum zie staan! En inderdaad zeer herkenbaar. Ik bemoei me ook graag nog steeds met van alles en nog wat hier in het forum, en dat werd alleen maar meer nádat we waren teruggekomen afgelopen januari. We beschouwen het maar als een soort van praatgroep/therapie. De mensen thuis om ons heen zitten ons een beetje schaapachtig aan te kijken als we wéér met verhalen komen, en knikken meewarig van ‘ja het zal vast wel fantastisch zijn daar’.

Intussen hebben wij onszelf maar ongeneeslijk ziek verklaard en ons daarbij neergelegd. Kortom: volgend jaar gaan we weer! En we nemen de mensen van wie het belangrijk vinden dat ze snappen waar we het over hebben maar gewoon met ons mee, dan worden wij tenminste weer voor vol aangezien. Goed, om je niet al te jaloers te maken: wij kwamen op Zanzibar ook Nederlanders tegen met kleine kinderen. De jongste die wij gezien hebben zal een jaar of 3, 4 geweest zijn. Het is natuurlijk maar net hoe avontuurlijk je bent…

• Tom

Ook wij waren vol weemoed van verlangen naar Tanzania en Zanzibar.

2 jaar geleden voor het eerst geweest en altijd gedacht :…wij willen weer terug!!!

A.s maandag is het zover!!!! Wij vliegen voor 6 weken terug!

Vooral naar Zanzibar maar ook Tanzania en mischien nog Zambia.

onze boodschap voor ieder……Uiteindelijk is er een moment dat het vliegtuig weer vertrekt…….

Groet Tom en Jaco

Sander schreef:

>

> Hoi Johan,

>

> Vandaar dat ik je naam zo vaak in het forum zie staan! En

> inderdaad zeer herkenbaar. Ik bemoei me ook graag nog steeds

> met van alles en nog wat hier in het forum, en dat werd

> alleen maar meer nádat we waren teruggekomen afgelopen

> januari. We beschouwen het maar als een soort van

> praatgroep/therapie. De mensen thuis om ons heen zitten ons

> een beetje schaapachtig aan te kijken als we wéér met

> verhalen komen, en knikken meewarig van 'ja het zal vast wel

> fantastisch zijn daar'.

>

> Intussen hebben wij onszelf maar ongeneeslijk ziek verklaard

> en ons daarbij neergelegd. Kortom: volgend jaar gaan we weer!

> En we nemen de mensen van wie het belangrijk vinden dat ze

> snappen waar we het over hebben maar gewoon met ons mee, dan

> worden wij tenminste weer voor vol aangezien. Goed, om je

> niet al te jaloers te maken: wij kwamen op Zanzibar ook

> Nederlanders tegen met kleine kinderen. De jongste die wij

> gezien hebben zal een jaar of 3, 4 geweest zijn. Het is

> natuurlijk maar net hoe avontuurlijk je bent…

• sander

Hoi Tom,

Jij hebt hier ook een paar keer met Michiel over gemaild. Een fantastisch goede reis toegewenst, mede namens hem!

Sander

• Tom

THANX !!!

We mailen volgende week vanaf Zanzi naar prikbord…

Gr Tom