Arusha/Pemba

• Sander

Wij willen na onze safari (vanuit Arusha) op de makkelijkste en comfortabelste manier op Pemba zien te komen. Ik weet dat Coastal Aviation dagelijks vanaf Tanga naar Pemba vliegt voor 55 US$, maar is er een handige busverbinding (liefst iets Scandinavian-achtigs, dus comfortabel) tussen Arusha en Tanga? Rechstreeks vliegen van Arusha naar Pemba vind ik een beetje decadent, want dat kost meer dan 200 US$ p.p. omdat er een stop wordt gemaakt op Zanzibar.

Wie heeft tips voor accomodaties op Pemba? En zeg nou niet Funda Lagoon wat dat kunnen wij niet betalen… :-) Maar liefst wel aan een wit strand en niet in Chake Chake.

• kannet

wij hebben een soort van hetzelfde idee voorlopig, en weten ook nog niet precies wat nu de handigste plaats is om binnen te komen in en te vertrekken uit tanzania als we beide dingen willen doen,

hebben jullie dat al uitgezocht?

• kannet

heb inmiddels wel een reaktie voor je. aan het strand en goedkoop is geen combi helaas….. wij zitten in chake chake want aan het strand betaal je de hoofdprijs..

• Sander

Sorry dat ik zo traag reageerde. Ik zag elders dat je inmiddels besloten hebt om ook via Tanga naar Pemba te reizen. Ik kon er op de website van Scandinavian toch niet goed achterkomen of er nou een rechtstreekse bus gaat.

In ieder geval hebben wij onze plannen omgegooid. Het wordt voor ons toch Mafia in plaats van Pemba. We hebben contact gehad met de Mafia Island Lodge en die kunnen betaalbaar onderkomen bieden dat wél direct aan het strand en het Marine Coral Park ligt (wat ook één van de mooiste duiksteks moet zijn). Het is ons toch wel erg veel waard om 's avonds lekker met een biertje aan het strand te kunnen zitten.