visum

• pien

van de organisatie waarmee we gaan hebben we aanvraagformulieren gekregen voor het aanvragen van een visum. Wat omslachtig! Paspoort en contant geld aangetekend opsturen etc. Mijn man heeft werk waarbij hij voortdurend zijn paspoort bij zich moet hebben dus deze methode is voor ons niet handig. In de papieren staat niets over de mogelijkheid om bij aankomst een visum op het vliegveld te kopen. Ik heb gehoord dat het kan maar zou het graag zeker weten.

Wie kan mij dat vertellen?

• Monique

Ergens in één of ander bericht heb ik de werkwijze al uit de doeken gedaan.

Je kan PERFECT vertrekken zonder visum naar Dar es Salaam.

Als je het liegtuig verlaat en de hal binnenstapt moet je jezelf eerst aanmelden in een kantoortje uiterst rechts waar de visums afgeleverd worden.

Afhankelijk van welk land je afkomstig bent of hoe de muts van de ontvanger staat, betaal je tussen de 20 en de 50 dollar per visum.Wij als belgen betaalden 50, een japanse maar 40 en Denen 30, je ziet maar.

Met de visum in de hand ga je naar de douane, vriendelijke controle en klaar is kees.

als er nog vragen zijn, stel ze maar.Ik ben al een maand terug en kijk nog steeds dagelijks met heimwee naar deze site om zoals nu anderen te kunnen helpen en informeren.

Monique

• gera

pien wij vertrekken in juni en gaan zonder visum ons is ook verteld dat je het op het vliegveld zo kan kopen wij vliegen naar arusha landen bij kilimanjaro en kunnen daar een visum kopen voor 50 dollar net als monique zegt opsturen is ook veel te duur moet aangetekend dus alleen dat kost al extra en hier is het ook zo'n 55 euro veel plezier op vakantie!

• pien

ik vroeg me al af of dat wat monique zegt ook voor arusha geldt of alleen voor dar es salaam maar ik begrijp dat het ook voor arusha geldt. Gelukkig!