Ervaringen Karibu African Safaris

• JB

Wie kan mij wat meer vertellen over de reisorganisatie: Karibu African Safaris, of heeft ervaringen met deze organisatie. Wij overwegen om met hen naar Tanzania af te reizen.

Ik hoor graag van iedereen, alvast bedankt

Jorrit

• Silvia

Wij hadden in eerste instantie bij hen een safari geboekt maar zij hadden die vervolgens uitbesteed aan Victoria. Dat is heel goed bevallen. JE moet er dus rekening mee houden dat dergelijke bureautjes hun safari's koppelen. De oorzaak hiervan ligt in het feit dat er te weinig aanmeldingen zijn bij een organisatie en dan gaan ze vervolgens samenwerken. Ik weet niet of alle bureautjes dat doen, maar Karibu in ieder geval wel. Informeer dus even of zij het zelf uitvoeren of door wie ze het laten doen. Indien ze het uitbesteden aan Victoria dan zal het goed zijn.

Veel plezier in ieder geval.

• JMP

Mijn vrouw en ik zijn met hen in september 2003 op safari geweest. Arusha NP, Ngorongoro, Serengeti, Selous en uitblazen op Zanzibar.

Het is ons uitstekend bevallen. Wij hadden een busje met chauffeur (Tom, aardige vent) voor ons alleen en dat werkte prima.

Ontvangst en begeleiding waren ook OK, dus wij zijn erg te spreken.

Minder waren we te spreken over KLM, die onze koffer vergat. Schijnt nogal eens voor te komen.

groeten,

jm

• JB

JMP,

Kun je mij aangeven hoeveel dagen jullie toen op pad zijn geweest naar de wildparken en op Zanzibar. En natuurlijk niet geheel onbelangrijk voor mij wat heeft dat jullie ongeveer gekost. Misschien een wat persoonlijke vraag maar als je een indicatie kunt afgeven alvast bedankt.

JB

• jan van der meulen

In febr. 2004 groep van 10 personen met hen op stap geweest ged. 17 dagen, ook naar erg moeilijk bereikbare plekken. Uitstekend bevallen. Chauffeurs zijn goede dieren (ook vogels!-)kenners en hebben een goer rijgedrag. Aanrader, prima kwaliteit/prijsverhouding.

• JMP

JB,

Wij zijn drie weken weg geweest.

Hier ons programma:

- aankomst, overnachting Arusha (Impala Hotel)

- Arusha NP, doorrijden naar Ngorongoro, 3 nachten in Serena Lodge

- doorrijden naar Serengeti, twee nachten in Serena Lodge

- terugrijden naar Ngorongoro, overnachting in Serena Lodge

- terugrijden naar Arusha, vliegen naar Selous (via Zanzibar en Dar)

- 3 overnachtingen in Selous Safari Camp

- vliegen naar Zanzibar, Stone Town, 2 nachten in Dhow Palace,

- rijden naar Matemwe, zeven nachten in Matemwe Bungalows

- vliegen naar Arusha,

- vliegen naar A'dam

Totale prijs (schrik niet) tussen 3 1/2 en 4 duizend euro p.p Dit komt door een aantal factoren, zoals binnenlandse vluchten, en luxe accomodatie (vooral Selous Safari Camp en Matemwe Bungalows zijn aan de prijs). Wanneer je gaat kamperen is het veel goedkoper. Ook hadden we 1 auto voor 2 man, wanneer je er met 6 man in zit drukt dit natuurlijk de prijs p.p.

Voor meer gedetailleerde info kun je me rechtstreeks mailen,

groeten,

jm

• JB

Dank voor je info

Jorrit

• JB

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Jorrit