safari Tanzania

• Iris De Decker

Hallo,

Wij hebben reeds ons ticket naar Arusha geboekt.

Wij zouden een safari willen doen naar Lake Manyara, Ngorongoro en Serengeti.

Ik heb op verschillende websites gekeken maar het moeilijk te weten of je de juiste keuze maakt. Heeft er iemand suggesties? Heeft iemand reeds goede ervaringen met bepaalde lokale touroperators? We weten ook niet zo goed of we 5, 6 of 7 dagen moeten gaan?

Na onze safari zouden we naar Zanzibar willen gaan. Is het nodig om ons logement op voorhand te boeken (we gaan in juli)?

Alvast bedankt!!!

Groetjes,

Iris

• jambo

Als je een goede touroperator zoekt raad ik aan om met Easy Travel zaken te doen.

Ze zijn gevestigd in Arusha.

Goede service, redelijke prijs

www.easytravel.co.tz

wij hebben er al 6 keer mee gereisd

• simba

bij tourist info een zwarte lijst met touroperators. Daar dus niet mee in zee gaan en dan nog voorzichtig zijn.

Op z'n minst 2 nachten Serengeti raad ik aan.

veel plezier!

• Silvia

Victoria Express in Meru Hous Arusha is ook een goede organisatie. Kijk inderdaad even voor andere touroperators bij de touris information. Bekijk daar vooral de zwarte lijst!!!

Heel veel plezier in Tanzania

• Koen

Ik heb goede ervaringen met JMT (africanheart.com). Deze zijn gevestigd in Arusha en bieden een uitstekende service en prijs. Bijkomend voordeel is dat het onder andere gerund wordt door 2 belgen waardoor communicatie in het Nederlands kan.

• Iris De Decker

Hi,

Alvast bedankt voor je mailtje.

Waar vind ik die zwarte lijst (deze website is vrij nieuw voor mij)?

Groetjes,

Iris

• Michiel

Hoi Koen,

Ik heb een offerte op laten maken door JMT voor september. Wij zijn met 2 personen maar willen er graag nog 4 bij om de kosten te drukken. Bij JMT zeggen ze dat ze onze reis dan als “special offer” zullen aanbieden, zodat er meer mensen op reageren. Heb jij ervaring met deze werkwijze?

Michiel

• Silvia

Dit komt vaker voor. Men wil natuurlijk het liefst met een volle auto rijden ivm de kosten. Je kunt ook zelf opzoek naar mensen die meewillen.

Bij meer mensen worden de kosten pp lager. Sommige bureaus gaan zelfs zover dat ze niet rijden met te weinig mensen. Andere bureaus zoeken contact met elkaar om safari's te combineren met de groepen.

Informeer dus even goed wat de gevolgen zijn als ze niet voldoende mensen hebben.

• simone

Hoi Michiel,

Wij willen ook in september door Tanzania gaan reizen. Waar gaan jullie heen en wanneer?

groeten,

>

• Michiel

Hoi Simone,

Oorspronkelijk plan (en offerte van JMT) was om op 3 sep in Arusha te starten met safari van 7 dagen naar Lake Manyara, Serengeti, Ngorongoro en Tarangire. Op 10 sep door naar Zanzibar.

De plannen zijn echter iets gewijzigd, gaan nu waarschijnlijk eerst naar Kenia, maar misschien valt er toch nog wat te combineren? Wanneer gaan jullie?

Michiel