ontwikkelingsprojecten

• Maikel

Hallo.

Wij gaan in juli lekker 5 weken door Tanzania trekken. Tijdens onze trekking willen wij graag een of twee ontikkelingsprojecten aan doen. Heeft iemand een tip voor ons waar wij die kunnen vinden en wat de mogelijkheden zijn. Ik heb vernomen dat er projecten zijn waar men als logies ontvangen wordt en waar je een bijdragen kunt leveren aan scholing enz.

Wie kan ons helpen.

Groeten,

Maikel en Hilke.

• sanne

Hoi Maikel en Hilke,

Wij gaan ook van de zomer naar Tanzania en zijn dan van plan om Gezaulole aan te doen. Dat ligt 15 km onder Dar es Salaam en er is een guesthouse dat wordt gerund door vrouwen. Je kunt er slapen, eten en je krijgt een idee van hoe men daar leeft, er wordt uiteraard ook een bijdrage verwacht, hoeveel precies weet ik niet. Toen ik op zoek was naar lokale projecten stuitte ik op internet op een site met verschillende projecten in Tanzania. Ik weet echter de naam van de site niet meer. Je zou kunnen zoeken op ecotoerisme.

Wij gaan ook bij de Masai op bezoek in Longido (boven Arusha) maar volgens mij is dat inmiddels wel heel toeristisch geworden.

Succes! En laat nog eens weten wat het geworden is!

• Silvia

Hoi,

Ga een langs in Arusha bij Sibusiso. Ligt 11 km buiten de stad op de hoofdweg richting Moshi. Bij het bord Kigongoni lodges kun je rechts een zandpad op. Na een km. kun je links naar de lodges. Daar wijzen ze je de weg naar de stichting.

Kijk maar eens op www.sibuso.com

Veel plezier in Tanzania.

• Johan Banis

Longido is wel toeristisch, maar gelukkig kleinschalig toeristisch en nog lekker primitief, in zekere zin. Zeker aan te bevelen. Als je geluk hebt kun je een naburig dorpje bezoeken, op een uur gaans (wandelen over de steppe!) van Longido. En misschien zijn er gidsen die je 's morgens in alle vroegte mee willen nemen op een wandelsafari. Echt geweldig! Dichterbij de Masai kom je waarschijnlijk niet.

Toen wij er vorig jaar waren, waren er ook twee Australische (?) backpackers die er een aantal weken zijn gebleven en in ruil voor kost en inwoning engelse les gaven aan Masai. Misschien kunnen jullie op die manier ook iets bijdragen.

Johan Banis