Safari vanuit Nairobi

• Ger

We betaalden bij Outsight € 900,00 inclusief alle belastingen enz + 2 nachten Easylanding voor vertrek 17 juli. We vliegen echter wel vanaf Dusseldorf met emirates via Dubai

Mogen we misschien de naam van het bedrijfje in Arusha omdat wij ook naar longido willen gaan, vervolgens naar Dar en Zanzibar

• Ger

Hebben ze en internet site of e-mailadres?

• sanne

hoi ger, da's ook toevallig, wij vliegen ook op 17 juli. De naam van het bedrijfje is Karibu Africa Safaris. Op de tanzania pagina vind je m onder het kopje touroperators (Ned). Ze hebben een eigen website.

Het lastige vind ik dat je in dollars moet betalen via een bank in Londen. Om die reden denken wij er nu over om toch via Outsight dingen te regelen. We komen op 100 euro pp duurder uit maar daar staat tegenover dat we in een iets luxere accomodatie op zanzibar zitten. Nadeel is dat we de lokale projectjes zelf moeten regelen, ook het vervoer. En de bus van arusha naar dar moeten we nu zelf regelen en apart betalen maar dat is volgens mij niet zo'n probleem.

• Monique

Hallo Sanne,

Gezaulole kan je gerust met het plaatselijk vervoer bereiken vanuit Dar es Salaam, het kost je misschien 400 shilling.

Als je in die buurt nog slaping zoekt dan kan ik je kipepeobeach op 9 km van de ferry aanraden.Een leuk hutje op het strand voor 8 dollar pp en de uitbaters geven je iemand mee om je naar Gezaulole te brengen, daar betaal je dan 4000 shilling om het dorp met een gids te bezoeken.Wij zijn dan van daaruit met een plaatselijke dhow teruggevaren naar Kipepeo en nog even een uurtje op een eiland doorgebracht.Voor de dhow betaalden we 10000 shilling.Een prachtige dag.

groetjes

Monique

• sanne

hoi monique,

ik weet dat gezaulole met het lokale vervoer goed te bereiken is. Het was alleen zo gemakkelijk dat het bedrijfje in tanzania dat soort dingen zou regelen, het scheelt best veel tijd.

Wij slapen in het guesthouse in gezaulole. Waar ligt kipepo dan precies? vlak bij gezaulole?

• Monique

Hallo Sanne,

Kipepeo ligt een twintigtal minuten rijden van Gezaulole richting ferry.Op een negental kilometer van de ferry.

Op deze site vind je de website van Kipepeobeachcamp.

Veel plezier

Monique

• nicky

yep, sorry dat ik laat reageer, was effe een paar dagen van prikborden en internet af. Ik zoek… en vind :)

Salamini M. Salamini (representative-mombasa) Maar ze zitten ook in nairobi.Daar hebben wij hele goede ervaringen mee. Dit e-mail adres is van nairobi

tours@albatros.co.ke