Safari vanuit Nairobi

• Ger

Ik heb onlangs informatie opgevraagd bij Angeli Travel uit Laren (zie Kenia site)

Wie heeft ervaring met deze reisorganisatie?

Zij bieden onder andere safari vanuit Nairobi aan naar Amboseli en Tsavo, waar we gebruik van willen maken.

Is het wenselijk dit hier in Nederland te regelen of is het ook makkelijk safari in Nairobi zelf te regelen in juli zonder al te veel tijd te verliezen met wachten. Indien goede alternatieve(n) operators (in Nederland of in Kenia) bekend ook hiervan gaarne naam, adres, site en/of e-mail

Gaarne jullie reacties! Alvast bedankt!

• pien

volgens mij zijn ze in ieder geval hartstikke duur, ik zag ze op de vakantiebeurs, ik weet niet of je outsight kent? die is volgens mij een stuk goedkoper

• Beheerder

Ik kan je aanraden je safari gewoon ter plaatse te regelen, het scheelt je honderden euro's. Tenzij je daar niet van houdt natuurlijk en je graag alles geregelt wilt hebben voor aanvang van je reis.

• sanne

dat klopt volgens mij niet, op het prikbord lees je dat je als je ter plekke flink onderhandelt (en daar veel tijd voor neemt!) je toch minimaal op 85 euro per dag uitkomt. Dat hebben wij nu vooraf kunnen regelen, zowel via outsight als via een klein bedrijfje in tanzania (via internet). Wij zouden ook wel met de rugzak op en dan op de bonnefooi willen en kunnen reizen maar kiezen er bewust voor om een en ander vooraf te regelen zodat we ter plekke meer tijd over houden!

• beheerder

Daar zit ook wat in natuurlijk, maar mijn ervaringen zijn toch, dat als je wat tijd uittrekt voor het onderhandelen ter plaatse, je heel wat geld kunt besparen! Feit is volgens mij toch echt wel, dat Nederlandse operators vele malen duurder zijn dan plaatselijke. Maar goed, het blijft een persoonlijke beslissing, de één is wat flexibeler en vind het een uitdaging ter plaatse lekker te onderhandelen, een ander wil er gewoon zeker van zijn te kunnen genieten van een onbezorgde vakantie waarin alles al is geregeld van tevoren. En het is maar net hoeveel geld je ervoor over hebt!

(Trouwens, safaris in Tanzania zijn veel duurder dan in Kenya, daar kun je al een safari regelen voor 50 dollar p.p. per dag all inclusive)

• Ger

Lijkt me mee te vallen!

6 dagen met vertrek uit Nairobi naar Amboseli, Tsavo West en East, Mombasa voor $ 405 + local $ 141 = € 75,00 per dag tegen de huidige koers.

Wazig bij ze is wel dat je een bedrag van € 25 per boeking moet betalen voor communicatie??????

De groepen zijn van 4 -22 personen groot

Wij willen best alles ter plekke regelen, we hebben 6 weken de tijd, maar we vragen ons af gezien allerlei berichten op deze site en in boeken of je nog wel plaats krijgt in het hoogseizoen juli/augustus enz.

Heeft iemand daar ervaring mee?

• Ger

Misschien een tip over goede en betrouwbare operators?

• Ger

Wij hebben wel geboekt via Outsight (handig de twee eerste nachten met Easylanding) maar verder niets geregeld. Wat hebben jullie nog verder met ze geregeld mbt safaris en/of andere dingen

• sanne

met de tickets waren wij bij de klm goedkoper uit dan met de easy landing van outsigh. Wij betalen ongeveer 1000 euro pp, bij outsight was dat 1249. Hotels zijn niet duur dus we kiezen ervoor om de tickets zelf te regelen.

Wat we wellicht via Outsight regelen is de safari, overnachtingen in arusha, overnachting in dar es salaam en de accomodatie op zanzibar. We hebben ook contact met een lokaal bedrijfje in tanzania (nederlander), hij kan voor ons ook de transfers regelen naar 2 lokale projecten die we willen bezoeken (longido en gezaulole). Ook de overtocht en busreis van arusha naar dar regelt hij. We dubben nog.

• nicky

albatros, zit in nairobi en in mombasa.