bagage tijdens safari.

• Annelies

Hoi,

Wanneer je op safari gaat mag je een 10 kg.bagage meesleuren.

Waar laat je dan de rest van je bagage gedurende die periode?

• nicky

meestal wordt dat geregeld door de organisatie waarmee je op safari gaat en blijft de bagage opgeslagen in het hotel van aankomst omdat je daar meestal ook weer afgezet wordt na terugkomst.

Neem een soepele tas mee want die safaribusjes hebben weinig ruimte.

Maar trouwens.. 10 kg is een hele hoop om mee te nemen op safari hoor!

Veel t-shirtjes want het is vèrschrikkelijk stoffig in bepaalde gebieden.

Dikke trui voor de vroege ochtend-drive. lange en korte broek en dat laat je gewoon wassen in de lodges, volgende ochtend schoon en gestreken weer terug en kost (bijna) niks.

Wou dat ik meekon…….. :(

• nicky

vergat ik nog te zeggen. Denk eraan dat je tijdens de safari voornamelijk in een busje zit en vaak genoeg hebt aan een paar gympen. òf je moet een campeer- of wandelsafari gaan maken dan ligt het natuurlijk wel anders..

• pien

ja precies, leuk dat je je was kunt laten wassen in de lodges, maar wij gaan kamperen. Hoge schoenen zijn volgens mij sowieso handig als je op safari bent, ook ivm slangen etc

• Silvia

Zelfs op campsites zijn mogelijkheden om je kleding te wassen cq te laten wassen. Het is alleen afhankelijk waar de campsite is. Open campvelden in de bush hebben geen voorzieningen. Campsites net buiten de parken hebben allerlei voorzieningen. Neem gewoon oude t-shirst mee die je thuis toch niet meer wilt dragen, kun je ze daar weggooien of als ze nog in goede staat verkeren afgeven.

Als je geen wandelsafari's maakt heb je inderdaad aan gympen genoeg. Voor wandelsafari's zijn hoog gesloten schoenen wel handig.

• gera

wij landen in kili en trekken daar door naar op safarie , we zijn overal maar een en soms maar 2 dagen dus wassen zal niet meevallen. wordt bij die 10 kilo ook het fotoapratuur meegeteld? en in onze brochure stond dacht ik 20 kilo! dikke trui licht natuurlijk aan het seizoen als het koud is.

• Annelies

Ik heb het volgende gelezen:

Op SAFARI mag je niet meer dan 10 kg. meenemen per persoon.

Best alles in een soepele zak want koffers worden soms geweigerd!

Een trui of fleece zijn aangeraden voor ochtendritten en de avonden(dan kan het wel fris zijn) + het hangt er ook vooral vanaf waar je juist op safari gaat want de temperaturen van de Kili zijn niet dezelfde als in de Serengeti natuurlijk.

Maar misschien kan beter nog even iemand reageren op jouw vraag die er ervaring mee heeft want die heb ik niet.

• gera

in ieder geval bedankt en ……ik wacht wel af op meer reactie

• Ian

Hoi

Ik ga in sept voor 4 weken en ik nu al dat mijn bagage minder dan 10 kg zal wegen.

Ik ben een paar jaar geleden naar nepal geweest en mijn bagage woog 9 kg op de heen weg (20 kg op de terug weg).

Behalve wat je aan hebt

Neem bv. mee 1 afrits broek

een stuk of wat t-shirts

ondergoed en sokken

een fleece trui

Een lichte jack.

toilet spullen (kleine flesjes)

Genoeg DEET.

Een stuk was zeep om je kleding te wassen.

Ik zal wel iets vergeten zijn maar je kan met weinig ver komen.

Ik weet niet hoe het in Arusha enz. is maar in Nepal kan je aankomen in een kortebroek en een t-shirt. Alles wat je nodig hebt is daar te koop.

groet

Ian

• Loes

Ik ging 3 maanden naar Tanzania met 15 kilo bagage. Tijdens mijn week safari had ik een rugzakje bij met misschien 5 kilo. Als je niet meer mee neemt dan je nodig hebt hoef je de 10 kilo niet te halen (tips zijn al gegeven).