1ste keer afrika

• gera

hallo wij gaan voor de eerste keer naar afrika spannend!!!!

we hebben bij oad geboekt en gaan op safarie door kenia en tanzania,we gaan lake manyara serengeti ngorongoro, tarangire amboseli en tsavo bekijken daarna nog enkele dagen op diani beach. wie heeft voor mij wat tips????

bijvoorbeeld wat wel te doen en wat niet. ik zie uit naar jullie reaktie

• beheerder

Misschien kun je een beetje duidelijker zijn in je vraagstelling? ‘wat wel te doen en wat niet’ is een beetje vaag namelijk… ;-)

• Silvia

Hoi,

Neem vooral niet teveel mee. Er zijn overal wel mogelijkheden om je kleding te wassen of te laten wassen tegen een kleine vergoeding (ook op campings). Oude kleding meenemen en die daar afdragen en vervolgens achterlaten zorgt er in ieder geval voor dat je bagage steeds lichter wordt en je krijgt meer ruimte om leuke spulletjes te kopen en mee naar huis te nemen. Heb je kleding die je hier niet meer aan wilt; neem mee trek het daar aan, was het en geef het af in een weeshuis. Die zijn daar teveel en kunnen het goed gebruiken. Een trui met col en lange mouwen is een must tegen de muggen en de kou in de avonden. Wat wij zelf heel handig vonden voor onderweg zijn “wetties”. Deze zijn te verkrijgen bij de drogist.

Ga eens langs bij De Bever Zwerfsport of zo'n soortgelijke zaak. Daar verkopen ze travelbags. Hier stop je je kleding in, dan rol je de zak op zodat de lucht eruit gaat en wat rest is een dun pakje kleding wat makkelijk in je tas past. Spaart weel ruimte in je tas.

Neem verder voldoende fotorolletjes mee (Tenzij je natuurlijk een digitale camera hebt) Je hebt er veel meer nodig dan je nu denkt.

Mocht je gedurende de reis ook vrije tijd hebben in de dorpen waar je komt kijk dan eens of je een gids kunt vinden in het dorp die je het dorp kan laten zien. Je komt zo op onverwachte plekken en die zijn zeker interessant. Neem van huisuit pennen, zeepjes, linnen reclametassen etc. mee, ga vervolgens in zo'n dorp naar het schooltje en geef het af aan de leiding. Ze zijn daar erg blij mee.

Slapen jullie in tenten; zorg voor een goede slaapzak, zeker op de ngorongoro krater.

Verwacht op campings niet altijd warm water. Hou er rekening mee dat je soms zelfs geen water hebt.

Nog vragen? Dan mail maar.

Succes met alles en alvast een fijne vakantie.

• gera

hallo silvia leuk om een berichtje terug te krijgen, {ik heb zelf nog nooit zoiets gedaan achter de computer} en zeker met allerlei nuttige tips wij weten namelijk nog niet veel ik heb al wel veel gelezen maar veel vanzelfsprekende dingen als die luchtzakken en wettie's b.v. dat is een hele goede tip alvast bedankt {ik heb ze al gekocht}.verder had ik nog een vraag of iemand naar kilimanjaro is gevlogen ik hoor allemaal andere plaatsen maar die niet . het reisbureau verteld dat we de visum's voor kenia en tanzania op de vluchthaven kunnen kopen ,is dat zo? wij gaan in juni wat voor weer is het dan ong.zitten er dan ook veel muggen. wij overnachten in lodges in de nat. parken moeten we dan zelf voor een muskietennet zorgen of zijn die meestal aanwezig

• gera

inderdaad je hebt gelijk het was een beetje kort maar nu heb ik onlangs al wat meerdere vragen gesteld maar toch bedankt voor de reactie

• Tiny

beste gera

uit je verhaal begreep ik dat je man graag fotografeerd

mijn advies is neem een halsband en ketting mee om hem vast te kunnen leggen aan de auto i.v.m. de wilde dieren die er los lopen

gera schreef:

>

> hallo silvia leuk om een berichtje terug te krijgen, {ik heb

> zelf nog nooit zoiets gedaan achter de computer} en zeker met

> allerlei nuttige tips wij weten namelijk nog niet veel ik heb

> al wel veel gelezen maar veel vanzelfsprekende dingen als die

> luchtzakken en wettie's b.v. dat is een hele goede tip

> alvast bedankt {ik heb ze al gekocht}.verder had ik nog een

> vraag of iemand naar kilimanjaro is gevlogen ik hoor allemaal

> andere plaatsen maar die niet . het reisbureau verteld dat we

> de visum's voor kenia en tanzania op de vluchthaven kunnen

> kopen ,is dat zo? wij gaan in juni wat voor weer is het dan

> ong.zitten er dan ook veel muggen. wij overnachten in lodges

> in de nat. parken moeten we dan zelf voor een muskietennet

> zorgen of zijn die meestal aanwezig

• gera

hoezo is het zo gevaarlijk of zo uitdagend Inderdaad mijn man fotografeerd graag hij heeft dan ook zo'n 140 diarolletjes gekocht hij is namelijk natuurfotograaf, zelf maak ik ook veel foto's maar dan digitaal

• Silvia

Hoi,

Je kunt je visainderdaad op het vliegveld kopen. Is een stuk voordeliger. In Nederland moet je nl. pasfoto's hebben, aangetekend versturen en een aangetekende retourenvelop bijvoegen. Verder zijn de kosten op het vliegveld lager dan hier in Nederland.

Met het weer in Juni ben ik niet bekend. Kijk daarvoor eens op de reispagina;s van Koning Aap, Shoestring of Bex. Meestel staan daar wel dat soort gegevens vermeld. Ga er altijd vanuit dat er muggen zijn, dus zorg ervoor dat je een goed anti-muggenmiddel hebt. (waar Deet in zit)

Vliegen op Kili-Airport is mogelijk, maar hou er rekening mee dat dat erg duur kan zijn. Er zijn geloof ik maar een stuk of twee maatschappijen die daar landingsrechten hebben en dat maakt het erg duur.

Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.

Silvia

• Monique

Als je nog even iets bekijkt op diani beach en het mag low budget dan heb ik een prachtig adres voor jou: Dianibeachalets innde buurt van de diversclub richting tanzania.Het is een klein koloniaal bungalowpark met grote en kleine bungalows .Wij hadden een grote voor de reductieprijs van 8 euro per persoon, met keuken, 2 badkamers, terras… succes

Monique

• gera

hoi monique

helaas heb ik deze pagina op intenet te laat ondekt wij hebben alles al geboekt bij een reisbureau en als ik nou hier al die bedragen zie dan denk ik dat we veel te veel betalen maar ja 1 ste keer afrika dan weet je ook nog niks volgende keer doen we het anders

ga ik eerst eens alles uitzoeken en dan pas boeken maar zijn er ook kleine winkeltjes want een souveniertje wil ik toch wel voor m'n kinderen meenemen of moeten we daarvoor naar mombassa?