Luchthaven

• Annelies Carpentier

Goede site! Bedankt allemaal! Andere tips en reacties zijn nog steeds welkom.

Merci!

• Beheerder

Het is jammer dat je 's avonds aankomt in Nairobi, dat beperkt je inderdaad in je mogelijkheden. Maar waarom vlieg je niet op Dar-es-Salaam als je toch niet op safari gaat in Kenya? (als ik je goed begrepen heb)

Het zou het handigst zijn als je inderdaad probeert van tevoren vervoer te regelen, handig zou zijn als je contact opneemt met een touroperator uit Nairobi, die doen dat vaak gratis als je bij hen dan ook je safari boekt. Maar dit is misschien geen optie voor je? Heb je het al gevraagd aan het hotel wat je gaat boeken? (Kenya kan ik je trouwens wel ERRUG aanbevelen!!) Succes met alle voorbereidingen!

• Annelies Carpentier

Wel, We vliegen met swiss air en dit was de goedkoopste vlucht die we nog konden vinden(€688 + €70 tax). Alle andere vluchten naar Tanzania(Arusha) waren stukken duurder. We wilden eigenlijk vertrekken in Arusha(safari Serengeti), klim naar de Ngorongoro-krater, de ruime omgeving van Arusha verkennen, vervolgens voettochten maken in Maasai-gebied(Longido) en rustig eindigen in Zanzibar waarna we tot slot vanuit Dar-es-Salaam terug huiswaarts keren. Misschien is het dan niet zo logisch dat we een vlucht naar Dar-es-Salaam nemen. Nairobi is dan dichter bij de plek waar wij willen starten.

Een mogelijkheid zou inderdaad nog kunnen zijn dat we(nu we toch in Kenia zullen zijn) eerst nog iets interessants in Kenia bezoeken.

Na een paar dagen kunnen we dan met de shuttle vanuit Nairobi naar Tanzania reizen.

Weet iemand of Youth Hostels luchthaventransfers verzorgen? Is trouwens een taxi ook niet betrouwbaar?

• beheerder

Over de taxi's in Nairobi: neem in ieder geval een officiële, die herken je aan een gele streep langs de zijkant van de auto. 1000 shilling is een normaal bedrag voor en rit van de luchthaven naar het centrum, maar betaal zeker niet meer en spreek vóór je de taxi instapt het bedrag af. Let erop dat je bagage niet half uit de achterklep slingert, maar verzeker je ervan dat de klep niet open kan, en dat de portieren ook op slot kunnen. Je kunt dus wel een taxi nemen, maar zorg ervoor dat je voor de deur van het hotel kan worden afgezet en dat je niet met je bagage hoeft te gaan lopen in het donker. Succes!

• Koen

Ik had vorig jaar een vlucht die om 23.00 uur in Nairobi aankwam. Enkele dagen later zou ik van Nairobi naar Arusha gaan. Ik heb vervolgens bij hetzelfde bedrijf als waarbij ik de shuttle wilde boeken (riverside shuttles) een transfer van het vliegveld naar een hotel geregeld. Dit was helemaal niet duur en bovendien hoefden wij op deze manier niet per se naar een (duur) hotel dat zelf een shuttle service heeft. Deze oplossing kan ik van harte aanraden.