onrust

• anja

In juli wil ik voor 3 weken naar Tanzania.

Veel zin in, maar over 1 ding wil ik graag duidelijkheid;

hoe zit het met de veiligheid voor toeristen m.b.t. politieke onrusten of aanslagen?

Ik hoop dat iemand mij daar iets over kan zeggen.

Bedankt

• JMP

In het algemeen is Tanzania veilig voor toeristen, mits je de normale veiligheidsnormen in acht neemt. Dus niet snachts behangen met sieraden over straat gaan.

Als je met een georganiseerd gezelschap gaat zal je hoogstwaarschijnlijk niets gebeuren.

Voor terroristen hoef je doorgaans ook niet bang te zijn, die kom je in de Serengeti heus niet tegen.

Check Lonely Planet.com, ministerie van buza, en pagina's als deze.

Veel plezier!!

jm

• Silvia

Tanzania is redelijk veilig. Draag inderdaad geen opzichtige sieraden en ga ‘s nachts niet alleen over straat. Taxi’s zijn goedkoop en brengen je van duur tot deur. Neem verder de normale veiligheidsregels in acht zoals je dat ook doet als je in Nederland een grote stad bezoekt. In de kleinere dorpen is het ook overal veilig. Laat je spullen niet slingeren. Geef de mensen gewoon de kans niet om in de verleiding te komen aan jouw spullen te zitten en je hebt een heerlijke tijd.

Duurdere hotels hebben kluisjes voor je paspoort etc. Neem niet teveel contant geld mee en maak gebruik van een geldriem die je op je lijf draagt.

Op markten en andere zeer drukke plaatsen moet je gewoon wat allerter zijn. Je bent toch een rijk persoon voor die mensen en ook daar zijn mensen die graag jouw spullen willen hebben. Betaal zoveel mogelijk gepast of met klein papierengeld. Van groot geld hebben ze vaak niets terug en je loopt dan ook wel tekoop met je rijkdom. Zakkenrollers kom je overal tegen. Het is er in ieder geval niet gevaarlijker dan bv. amsterdam of rotterdam.