cholera verklaring

• Diana

Wij gaan in juni een safari maken door Tanzania, waarbij we beginnen en eindigen in Kenia (Mombasa).

Weet iemand of het dan nodig of verstandig is, om een cholera verklaring bij je te hebben?

Ik heb begrepen dat in beide landen cholera niet meer voorkomt, maar heb ook ergens gelezen (kan het helaas niet meer terugvinden), dat de douane regelmatig om een cholera verklaring vraagt en dat ze je toegang weigeren als je die niet hebt.

• Lizzy

Ik ga in april naar Tanzania, en heb dus ook zo'n verklaring moeten halen. Of je het echt nodig heb weet ik ook niet, maar het is gewoon een stempeltje dat ze bij de GGD in je vaccinatieboekje zetten, en daar moet je toch heen voor je andere vaccinaties. Het kost hoogstens een paar euro, dus ik zou het maar gewoon doen, voor de zekerheid.

• Diana

Lizzy bedankt voor je reactie. Wij zullen dit zeker gaan doen.

Jij hebt het over een stempel in een vaccinatieboekje. Bedoel je hiermee het vaccinatieboekje dat je bij je geboorte krijgt voor alle inentingen die toen zijn gegeven, of bedoel je het internationaal bewijs van inenting tegen gele koorts?

Lizzy schreef:

>

> Ik ga in april naar Tanzania, en heb dus ook zo'n verklaring

> moeten halen. Of je het echt nodig heb weet ik ook niet, maar

> het is gewoon een stempeltje dat ze bij de GGD in je

> vaccinatieboekje zetten, en daar moet je toch heen voor je

> andere vaccinaties. Het kost hoogstens een paar euro, dus ik

> zou het maar gewoon doen, voor de zekerheid.

• Lizzy

Ik bedoel inderdaad het internationale bewijs ('gele boekje'). Daar worden ook je andere vaccinaties (zoals hepatitis A) in gestempeld. Veel plezier op safari!

• loes

De stempel die je krijgt in het gele boekje kost niks, maar is verplicht om Tanzania (en veel andere landen) binnen te komen.

• Joyce

Hoi Allemaal,

Heb toevalig geniformeerd bij de GGD stempel kost 11.50 euro Groetjes Joyce

• Loes

Prijzen van vaccinaties verschillen per GGD, maar het verschil tussen 11,50 en 0 euro voor een stempel is wel erg groot!

• kees

ik zou het meenemen

• harrie

zouden ze het ook gedaan hebben ?????